HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

A csütörtöki soros testületi ülésen a korábban hozott testületi határozatnak megfelelve, a 2. napirendre tűzött előterjesztés tartalmazza a települési hulladékok kezeléséről szóló, tavaly márciusban alkotott (és alaposan elszabott) önkormányzati rendelet felülvizsgálatának felülvizsgálására (arról döntünk, hogy dönteni fogunk, ha…) szóló javaslatot.

„A felülvizsgálatot a hulladékszállítási közszolgáltatáshoz igénybe vehető legkisebb gyűjtőedény kedvezőbb méretének meghatározása érdekében tartották szükségesnek.”

Az előterjesztés bevezetőjében szó van minden olyan közelmúltban történt változásról, mely érintette a hulladékkezelési közszolgáltatást, de valójában már hónapok óta ismertek, s pillanatnyi felidézésük nem csupán az ismételt képbe hozásra, hanem a figyelem elterelésére is kiválóan alkalmas.

Nem csak szakmai berkekben, de a médiákban is számtalan elemzés jelet meg a témában, s helyi vonatkozásait magam is többször (pl. 2012. március 14-december 13. Ünnepi ajándék, Keserű pirula, Lóvá tett város? stb.) „tollhegyre” tűztem, ezért a mostani előterjesztésben nincs új a nap alatt.

A javaslat lényege, hogy:

  1. „Megvizsgáltuk a 80 literes szabvány méretű gyűjtőedény bevezetésének lehetőségét a kis - egy, kétfős - háztartások számára”
  2. „A hulladékszállítási díj csökkentése érdekében felmerült még a szállítási gyakoriság csökkentésének lehetősége.”
  3. „A költségek csökkentése érdekében felmerült a társasházaknál a lakásonkénti számlázás helyett a lakóközösség részére történő számlázás lehetősége.”

Nesze semmi fogd meg jól, más szóval a javaslat olyan, mint sz….k a pofon.

Mit vizsgáltak a 80 literes kukán, amikor emberemlékezet óta nem volt szükség és nem is volt soha használatban ilyen méretű hulladékgyűjtő szabvány edény Nagyatádon.

A korábban alkalmazott és jól bevált, de üzleti érdekből kivont 50 literes edény a kitűzött célnak teljesen megfelel.

Az országos hulladékkezelési koncepció a lerakásra kerülő hulladék csökkentését, és a szelektív gyűjtés növelését irányozza elő, ezért és a díjvonzatok miatt a kukákba kerülő hulladék mennyisége a jövőben előre láthatóan mérséklődni fog.

A szolgáltatónak a begyűjtött 50 literes edényzet rendelkezésére áll, csak ismét ki kell helyeznie. A 80 literes kukákat be kell szereznie, ami jelentős költségnövekedéssel (cca. 20 millió) jár, s amit természetesen áthárít majd az új díjban a nagyatádiakra.

 A szolgáltató „termékpalettáján” jelenleg nem szerepel a 80 literes szemétgyűjtő, és sem Nagykanizsán, sem szolgáltatási területén nem használnak ilyen űrméretű szabvány edényt. Kinek az ötlete, és érdeke a volt 50, a meglévő 120, a 240, a 770, az 1100 literes szemétgyűjtők után az új 80 literes kuka bevezetése Nagyatádon? Miért kell a lakók bukszájából Nagyatádon kukát kukára halmozni tisztelt képviselők?

Az előterjesztő szerinti szállítási gyakoriság csökkentésének az ötlete is halva született (korábbi felvetése is az volt), tekintettel a több, mint 10 éve kötelezően alkalmazandó jogszabályi előírásokra, mivel a 16/2002. (IV. 10.) EÜM rendelet 5. § (2) bekezdése azt írja elő, hogy a bomló szerves anyagot tartalmazó hulladékot nagyvárosias és kisvárosias lakóterületen hetente legalább kétszer el kell szállítani.

A lakásonkénti számlázás tavalyi bevezetésének a javaslata - a közös képviselőkre hivatkozva - a polgármesteré volt annak ellenére, hogy a korábbi évtizedekben a közösségnek történt számlázás jól működött.

Egy-két „kényelmes” közös képviselőnek macerás volt a nyilvántartás, díjkivetés és beszedés, és nem gondolták át, hogy a lakásonkénti számlázás jelentős (20%-ot meghaladó) többlet költséggel jár, amit a szolgáltató természetesen áthárít az igénybevevőkre.

„A rezsicsökkentés egyértelmű kimutathatósága érdekében szükséges és a szolgáltatóktól elvárt az egyéni számlázás fenntartása” című hivatkozás egyszerűen nevetséges. Megint csak érdekes, hogy Nagykanizsán a lakóközösségnek számláznak!

Van egy sejtésem, hogy az előterjesztő főnöke már előzetes tárgyalásokat folytatott a szolgáltató képviselőjével a „kármentés” (elszabott rendelet módosításának) lehetséges mozgásteréről, s a javasolt egyeztetés csak időhúzás és alibi a kulisszák mögötti megegyezés leplezésére.

Ha most előveszi józanságát a testület, a határozati javaslatot nem fogadja el, és visszaállítja a korábban már jól bevált 50 literes edényzet alkalmazhatóságát, a kisvárosias lakóterületeken a heti egyszeri szállítást, valamint a lakóközösségek részére történő számlázást. Mindhárom intézkedés tényleges és azonnali költségcsökkenéssel jár, és lakossági érdekeket szolgál, s egyúttal kiköszörülik a csorbát.

A fenti bevezetés után a beterjesztett tárgyalandó a javaslattal ellentétben, mint fizető választópolgárnak – gondolom, hogy másokkal egyetemben - több észrevételem van.

A jegyzői előterjesztés szerint önök, mint döntéshozók:

  1. egyetértenek azzal, hogy „kezdeményezik” a szolgáltatási szerződés módosítását a „kis űrtartalmú hulladékgyűjtő edényzet” bevezetése érdekében, s a polgármester „személyes egyeztetést kezdeményezzen” közszolgáltatóval 2013. augusztus 31-ig;
  2. a tárgyalást követően elrendelik a szerződés felülvizsgálatát és módosításának előkészítését,
  3. a rendelet módosításának előkészítését.

 

Kérdezem a velem egyetértőkkel együtt, hogy miért is kell Önöknek Tisztelt Képviselők - nem egy közmunkafizetésért - a Rinya vizét gereblyézniük szeptember végéig?

Ugyanis:

  1. Az előterjesztésben hivatkozott 438/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet 2013. január 1-től kötelező jelleggel elrendelte azt, hogy

„6. § (1) A vegyes hulladék gyűjtéséhez a közszolgáltatónak biztosítania kell azt, hogy az ingatlantulajdonos legalább 2 különböző űrmértékű gyűjtőedény közül választhasson.

(2) Az (1) bekezdés szerinti választási lehetőséget az ingatlantulajdonos számára a közszolgáltató úgy ajánlja fel, hogy a választható gyűjtőedény űrmértéke igazodjon az ingatlanon képződő hulladék mennyiségéhez, figyelembe véve a településen képződő vegyes hulladék fajlagos mennyiségét, az ingatlant használók számát, az ürítési, elszállítási gyakoriságot, valamint az elkülönítetten gyűjtött hulladék mennyiségét (ha az ingatlanon a települési hulladékot elkülönítetten gyűjtik).”

Lehet, hogy költői a kérdés, de miért is nem követelte meg, követeli meg még most sem a város vezetése, hogy mikor tetszenek már végre alkalmazni a Rezsicsökkentő Kormányunk rendeletét tisztelt szolgáltató? Miről kell a polgármesternek a nyár végéig további „személyes egyeztetést kezdeményeznie,” amikor szinte havonta egyeztettek idáig is, s amire az öntudatos polgármesterünk korábban soha sem kért felhatalmazást? Emlékeznek még a decemberi ámokfutásra a drasztikus pénzszivattyús rendeletgyártósor meghibásodása miatt? Nagyatádon a FIDESZ frakció szembemegy a NER aláírásgyűjtéssel megerősített kormányprogrammal? Nem lesz ebből még nagy baj fiatal demokraták és keresztények? A mostani tocsikolás nem egy lassító sztrájk?

Nagyon sok polgártársam a kormányrendeletben bízva már újév napjától várja a szolgáltató kedves hangú, elnézést kérő üdvözlő levelét, amelyben a csúnya önkormányzat által megsarcolt polgártársainknak felajánlaná a rezsicsökkentő lehetőséget abban a megkeresésben, amelyben arról érdeklődne nagy tisztelettel, hogy válasszunk a széles palettájukról igényünknek megfelelő „kis űrtartalmú kukát”, de úgy tűnik a szolgáltató is megkukult, vagy csak a polgármesterünknek csengetett a mylordunk.

  1. Az előterjesztés végig a 80 literes kukáról értekezik, a határozat pedig „kis űrtartalmú hulladékgyűjtő edényzet” bevezetéséről. Tavaly a lakosság nagy részének 50 literes kukája volt, amit a Tisztelt Képviselőink hadd szóljon, ha más fizeti alapon, több mint 50 %-al nagyobbra cseréltettek. Akkor most mennyi? Ötven! Mi ötven? Mi mennyi játékot játsszák megint?

Tisztelt törvényesség őre! Miért is nem lehet Henézben, Bodvicán a vasúton túli területen, egyéb hasonló településszerkezetű városi területen csökkenteni a jelenlegi indokolatlan nagyságrendű kuka méretén kívül a szállítás gyakoriságát is. Ön szerint azért, mert az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdés 1. és 2. pontja szerint nagyvárosias és kisvárosias lakóterületen legalább kétszer, egyéb lakóterületen legalább egyszer el kell szállítani. Ezzel az indokolással csak egy a bibi jegyző asszony, hogy nem igaz!

 A 90/2012. (IV.26.) Kormányrendelet ugyanis január 1-el módosították, így a hivatkozott 10. § (2) bekezdésének nincsenek már alpontjai, de van ezen Kormányrendeletnek egy bizonyos 13. §-a, amely kertvárosias és egy 14. §-a is, amely falusias lakóterületről szól, így a 16/2002. (IV. 10.) EüM rendelet 5. § (2) bekezdésében írtak szerint a kertvárosias, illetve a falusias lakóterületek egyéb lakóterületnek minősülnek, s itt hetente elég lenne egyszer is elszállítani a szemete.

 Nem kellene alibi felterjesztéseket írogatni városvezetőnk elterelő ötleteire, s azzal is nehezíteni a Kormány munkáját, amikor a posztó és az olló is az önök kezében volt és van tisztelt döntéseket gyártók, de ha a szakma nem megy, álljanak fel a szabászasztaltól, s ne a selejtet gyártsák, mert azért is mi fizetünk, hogy eltakarítsák önök után a szemetet.

A heti egyszeri szállításhoz az építésügyi szabályrendeletünket hozzá kellene igazítani, nos, az érintett lakók nem hiszem, hogy nagyon bánnák azt, hogy ezen túl nem kisvárosias, hanem kertvárosias lakóterület lenne hivatalosan is az utcájuk, ha fele annyiszor vinnék el a szemetet fele annyiért.

Egy ilyen tartalmú javaslatot várnák el külön felkérés nélkül is, s nem a maszatolást, hazudozást. Idáig úgy tudtam, hogy a tisztelt városvezetésnek a fizetést mi adjuk a beszedett adóforintunkból, s nem a régi/új nevű szolgáltató, vagy most nagyot tévedtem? Döntse el a tisztelt olvasó!

De addig is kérjenek a szolgáltatótól egy terméklapot, s rendeljenek igényeik, s fizessenek fogyasztásuk szerint.

 

 

 

4 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr675377571

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.28. 12:37:17

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civil48 2013.06.27. 08:42:35

Bakos! Neked egyedül több eszed és tisztességed van mint ennek a 11 db képviselőnek csúfolt "kukának".
Az előterjesztő (és csatolt részei)zavaros zagyvaságaíról, szemétügyi szemétkedéseiről már említést se tegyünk!
Én a tavalyi 14 000.-Ft/év helyett idén 26 600. -Ft-ot fizetek az "okoska"-kukák eszement döntései miatt!
Remélem a népharag utoléri őket!

civil48 2013.06.28. 08:28:37

Ígértem a múltkor, hogy felteszem kivonatosan Carlo M. Cipolla írásának az emberi butaságról szóló törvényszerűségeit, - okulásul és tanulságul:

Az emberi butaság alapvető törvényei

Az okos ember tudja magáról, hogy okos. A gazember tudatában van annak, hogy ő gazember. Az ügyefogyottat, fájdalommal tölti el a saját ügyefogyott- ságának érzése. Mindezekkel szemben: a buta nem tudja magárol, hogy buta!

Eszerint négy embertípus létezik:
1. A buta, aki cselekedetével úgy okoz kárt másoknak, hogy az maga számára nem jelent nyereséget, vagy akár káros is.
2. A gazember, ki azzal, hogy másoknak kárt okoz, - magának hasznot hajt.
3. Az ügyetlen (ügyefogyott) cselekedetével másoknak hasznot hajt, saját magának kárt okoz.
4. Az okos ember pedig magának úgy hoz hasznot, szerez kedvező feltételeket, hogy az a másiknak is hasznot eredményez.

1. alaptörvény: Valamennyien állandóan és elkerülhetetlenül alábecsüljük a forgalomban lévő buta egyének számát. (már az ótestamentum is tudta !) A népességen belüli hányadukat Q (kvóciens) jelöli.
2. alaptörvény: Annak a valószínűsége, hogy az adott személy buta, független ugyanennek a személynek bármilyen más tulajdonságától.(akár az intelligenciájától is!) Mindegyik embercsoport sajátos tulajdonsága: állandó arányban oszlik meg közöttük.
3. alaptörvény A buta személy olyan személy, aki más személynek, vagy személyek csoportjának úgy okoz kárt, hogy neki magának viszont semmiféle előnye nem származik belöle, sőt kifejezetten veszteséget szenved el.
4. alaptörvény A nem buta személyek mindig alábecsülik a buta személyek ártó
potenciálját. A nem buták különösen arról feledkeznek meg állandóan, hogy mindenképpen súlyos árat kell fizetniök, ha bármikor, bárhol, bármilyen körülmények között ostoba egyénekkel tárgyalnak és/vagy szövetkeznek.
5. alaptörvény: a buta ember a létező legveszélyesebb személyiségtípus.

Eszerint az emberi kapcsolatok „költség-haszon" gazdasági képlettel felírhatóak, mindenkinek mindenkinél van egy folyószámla félesége".
A buta ember a legveszélyesebb, a vele történő találkozásból mindig kárunk származik.
Bizonyos körülmények között az ember okosan, máskor ügyefogyottan viselkedik. A buta az egyetlen kivétel ez alól, ők minden területen a legnagyobb következetlenséget tanusítják. A szuperbuták fölfoghatatlan akcióikkal nemcsak másokat károsítanak meg, hanem magukat is.
A butaság lehet örökölt (génjeiben hordott), azaz genetikailag kódolt. vagy abból a pozicióból ered, amelyet a társadalomban betölt. (bürokraták, generálisok, politikusok között nagy számban találunk alapvetően buta egyéneket) Károkozó potenciálja függ a buta ember hatalmi helyzetétől
Ez alapján tesz különbséget a szerző fejlett és fejletlen országok között. A buták beáramlását - ki hitte volna - a politika biztosítja leginkább, ezzel hatalmas károkat okozva. Ehhez járul, hogy mindenhol ugyanakkora a buták aránya.
A fejlődő és fejlett országban azonban az okosok a buták nagy részét ellenőrzés alá próbálják vonni, míg a fejletlen országokban azok szabadabban garázdálkodhatnak.

..........
Találós kérdésem a következő:
A mi állandó "előterjesztőnket" vajon melyik embercsoportba sorolná?

Úgy van! Nem tévedett!

civil48 2013.06.28. 16:09:06

Ime a legújabb pupu-blog:

ŐRÜLET – DE VAN BENNE RENDSZER?

Mi az, hogy!
Nagyon is! – hogy a klasszikust idézzem…
Merthogy az nyilvánvaló, hogy a társadalom és a gazdaság fenekestől fel lett forgatva, hogy kő kövön nem maradt, és bánatosan el kell ismernünk, hogy a Hibbant ehhez nagyon ért, - a romboláshoz veleszületett adottságai vannak.
Valószínű, hogy gyerekkorában ő volt az, aki, amikor a többi gyerek homokvárat épített, akkor körbesétált és sorra felrugdalta mindet, némelyiken még ugrált is kicsit, majd amikor az áldozatnak sírásra görbült a szája, akkor megnyugtatta, hogy a szétromboltnál ezerszer szebb homokvár épül majd a patakparton, csak még kicsit várni kell…
Hogy miből épül majd a homokvár, merthogy a patakpart kavicsos, azt ugyan nem mondta meg, de a gyerekek hinni akartak neki, mert a homokvár építésénél már csak a légvárak építése kellemesebb, mint tudjuk…
Szóval a rombolás sikeres volt és most éppen építünk valamit, csak még azt nem tudja senki, hogy ez a székely góbé közismert definíciója szerint valami lesz, vagy megy valahová.
Él ebben az országban kilenc - tízmillió ember, akik hozzávetőleg a laboratóriumi muslincák irigylésreméltónak nemigen mondható helyzetében vannak, akik nemigen tudják, hogy mi folyik körülöttük, legfeljebb zümmögnek kicsit, aztán felfordulnak, de hogy miért, kiért, vagy mi az oka bánatos sorsuknak, arról a kísérletező kedvű tudósok nem mesélnek nekik.
Istenem, hogy ez a szerencsétlen Gyurcsány mit kapott annakidején, hogy a választási kampányban a várható intézkedésekről nem bontotta ki az igazság minden részletét!
Most meg mindenki kussol, miközben senki nem tud a jövőről semmit, az ország meg olyan képet mutat, mint amikor három-négy őrült új házat épít a lerombolt helyén, - a tetővel kezdem, mert az eső bármikor megeredhet, mondják az egyetemes mesterek.
És senki nem tudja, hogy mi jön még, én meg egyszerűen nem hiszem el, hogy a Hibbant minden tervezés nélkül zsebből vezetné az országot, ahhoz túl sok a változás, túl sok a trükközés, túlzottan nagy a szakértelem, túlzottan egy irányba mutatnak a dolgok.
Valahol, valakinek a fejében csak össze kellene állnia egy képnek arról, hogy mi is lesz a vége ennek, vagy legalább arról, hogy milyennek képzeli el a kedves beteg a dolgokat.
Nagy barátja vagyok mindenféle összeesküvés-elméleteknek, így aztán azt gondolom, hogy Orbán csak eszköz – megengedem, igen jól dotált eszköz – egy összeesküvő társaság kezében.
Azért választották ki őt, mert jó szociopata módjára teljesen gátlástalan, érdekvezérelt és demagóg, van némi demokratikusnak látszó előélete, amit azért – lássuk be – imád a nép.
Mert azért vannak elemek, melyek arra mutatnak, hogy tervszerűen folyik az országrombolás.
Mikor az ország fele létminimum alatti jövedelemmel rendelkezik, akkor óhatatlanul eszébe jut az embernek, hogy - talán Demján mondta? - az lenne az ideális állapot, ha délkelet-ázsiai munkabérekért dolgoznának nálunk is az emberek, márpedig az ehhez vezető út nyomorral van kikövezve.
Hogy az összes megszorító intézkedést a legszegényebbek rovására vezette be a magyar állam, az is ebbe az irányba mutat.
Hogy az oktatás átszervezése során a tankötelezettségi korhatárt leszállították, hogy az általános műveltséget adó tárgyak oktatását háttérbe szorították a szakmunkás-képzésben, ez sem szolgál más célt.
Hogy csökkentik a felsőoktatásban résztvevők számát és pénzügyileg szűrik a jelentkezőket, hogy csak a jómódú ember gyereke tanulhat, az sem szolgál más célt, - suszter, maradj a kaptafánál, törődj bele, hogy a gyermeked is suszter marad – ez sem szolgál más célt, mint a társadalmat ismét kettészakítani, immár örök szegényekre és uraikra.
Nem mennék abba bele, hogy milyen ember az, aki elfelejti, hogy honnan jött, mert félek, hogy a trágyadomb feljelentene becsületsértésért, ha mint kézenfekvő hasonlatot használnám fel.
De elnézegethetjük a magyar föld ügyét is, melyből a magyar paraszt része egy két méterszer egyméteres parcella lesz, kint a Stiglickertben.
A maradék meg tíz-tizenkét család – de főként Csányi kezére kerül majd, a zsellérek meg majd eldolgozgatnak rajta.
Hogy ne legyen össznépi pofahuzogatás meg vita a vételáron, eleinte bérleti konstrukcióban megy a dolog, aztán jön majd az elővásárlási jog, és csak a végén a tulajdon, de addigra a népből már úgy kirántották a gerincet, mint ahogy ügyes szakács a halat filézi.
És így tovább, az egészségügytől az oktatáson árt a nyugdíjrendszerig, a bankrendszertől a közlekedésig, és ha véletlenül kicsit is fellebben a függöny, mögüle mindig ugyanazok az ábrázatok villannak elő.
Persze ettől még lehetne az ország élhető, hiszen egy kapitalista államban szinte mindegy, hogy ki a tőkés, de a mi újgazdag rétegünk még agresszív, mohó és telhetetlen, gátlástalan és velejéig embertelen, aminek jó vége nem lesz.
Merthogy vagy a nép kerül későközépkori kiszolgáltatottság állapotába, vagy ezekből fog hurkát gyártani Csányi tízmilliárdból épült szalámigyárában a feldühödött tömeg.
-folyt.köv---

civil48 2013.06.28. 16:12:54

Pupu-blog folytatása:

Az ország itt már mellékes, semmi más, csak ugyanannak a szűk körnek a gazdasági érdekei számítanak.
Hegyeshalomnál akár ki is lehetne írni a Magyarország tábla helyén, hogy itt kezdődik tizenöt ember mennyországa és tízmillió ember pokla.
Ha valahol felépítenek egy falusi üzemet, ahhoz a gondos önkormányzat hatástanulmányt rendel, megbízható cégtől.
Itt ki végzett hatástanulmányt, hogy hová vezet az, ha szétszerelik az országot és mindent ellopnak belőle, ami mozdítható?
Hol vannak a demokratikus ellenzék közgazdászai, akik rendszerbe foglalnák, ami itt folyik és prognosztizálnák a várható következményeket?
Hol vannak a politikusok, akik néven neveznék az ország népének ellenségeit?
Hol vannak a szakszervezetek, társadalmi szervezetek szakképzett elemzői – vagy ebben az országban már mindenkinek csak az számít, hogy neki személyesen legyen holnap mit zabálni?
Hová vezet ez?
És biztos, hogy ezen egy mezei bloggernek kell törnie a fejét?
Vagy akiknek kellene, azokat már mind megvették kilóra?
Fel kellene ébredni végre, mielőtt még nagy baj nem lesz!

:O)))

Ha érdekel, hogy milyen lesz az ország, akkor olvasd el Örményországról leírtakat, - és sírj!!! :

annyit.blog.hu/2013/06/13/a_magyar_jovo_megtekintheto_ormenyorszagban
süti beállítások módosítása