HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

Szemétség, mondja egy kanizsai választópolgár a decemberi helyi hulladékszállítási díjemelés kapcsán. Elparentálja az eladósodott városa testületét, s felteszi a nem költőinek szánt kérdést.

Miért kellett elköteleződni tesztbohócnak a szemét bizniszbe kontárkodás mellett? „A sógoroktól visszaprivatizált tisztán önkormányzati cég tervezi a legnagyobb lenyúlást saját lakóitól.”

Bár sovány vigasz, de ezek szerint mi nagyatádiak nem vagyunk egyedül.

A december 20-án helyben történt gyalázat jóval korábbi eredetű, de az idő múlásával egyre inkább a feledés homályába vész, s ma már csak kevesen emlékeznek rá.

Az előterjesztő nem mulasztotta el többször is megemlíteni, mi több kihangsúlyozni, hogy a szolgáltatóval kialakult gyümölcsöző kapcsolat már 16 éve tart. A kapcsolat igaz de, hogy kinek gyümölcsöző az már más kérdés.

Polgármesterünk a mára már bevett gyakorlattá vált presszióját (addig szavaztat, míg a saját javaslata nem érvényesül!) akkor kezdte el, s miután következmény nélkül maradt, máig is folytatja. Az 1996-os első hulladékszállítási pályáztatás során nem az elbírálásra létrehozott ad hoc bizottság szerinti első helyezett céget hirdette ki győztesnek (időközben már törvény tiltja), hanem a maga választotta (Vajon miért?) második helyezettet, a „meggyőzött” testület támogatásával.

A tíz évre szóló szerződés a sok egyéb feltétel mellett a lerakó bezárásakor felhasználandó rekultivációs alap képzését is tartalmazta, tekintettel a vonatkozó törvényi előírásra. A szerződés lejártakor azonban kiderült se alap, se pénz. Magyarázat: nem terhelhetjük ilyennel a lakosságot. A szerződés és törvényi kötelezettség tehát smafu.

Az új szerződés megkötésekor az új testületi többség nem firtatta a több tízmilliós „hiányt”, s megszavazta az alapképzési kötelezettség kihagyását a szerződésből.

A rekultivációt a Mecsek-Dráva projekt keretén belül a társult önkormányzatok és az uniós támogatások kontójára, ahogy azt a legújabb szórólapok hirdetik a közelmúltban elvégezték. Miközben a szolgáltató a város tulajdonában lévő lerakóra hordta évtizedig a térség hulladékát (nem ingyen), a kedvező bérleti díj mellett jelentős lerakási díjat zsebelhetett be. Hová tűnt Damon Hill, pardon, a rekultivációs alap? „Gyümölcs” lett belőle?

Ezen kívül is volt néhány körte és alma az elmúlt másfél évtizedben, s az idén beérett néhány újabb gyümölcs.

Már nem kérdéses, hogy kinek, mert a „kivásárlás” előtt tíz éves szerződés köttetett, újsütetű (a szolgáltató területén máshol nem alkalmazott) rendelkezésre állási díj bevezetésével, a tilalmi időben (2012. január-április 15) burkolt díjemeléssel.

A bevezetett 120 literes gyűjtőedény minimum, az 50 literes edény kivonása a választékból (Kanizsán 50 és 60 literes is van!), majd a mézesmadzagnak bevezetett 50%-os kedvezmény, már csak hab a gyümölcstortán.

Na, ezt a tortát vágta december 20-án a kedvezményezettek képébe, a szavazóiról megfeledkezett csonka képviselő-testület. Öten nem jelentek meg a soron kívüli gyalázaton, de az egy héttel korábban hozott testületi határozatról „meggyőzte” a polgármester a jelenlévő tévelygőket, hogy az sértette az önkormányzat (?) érdekeit.

Miután a megjelenteket „emlékeztették” kötelezettségeikre és jól felfogott önös érdekeikre (kapott és őrzött státuszok, szolgáltatói vendéglátások, egyesületi fegyelem, stb.), a testület karácsonyi ajándékként törölte rendeletéből az egy-két fős (2250 db.) ingatlanok egy héttel korábban „megerősített” 50%-os kedvezményét.

Mire e sorok megjelennek, a polgármester házi TV showjában, és civil fórumain várhatóan többször és hosszasan elmagyarázza hiszékeny és feltétlenül lojális nyuggereinek, hogy nem kell megrémülni a megduplázódó szemétdíjtól, mert készül az új „szociális” rendelet, s ha nem is 50%, és nem is mind a 2250 rászorultnak, de lesz díjkedvezmény. Vajon az elbírálás módjáról is szólt a fáma? Jön a nem Kubatov „Pista Lista”, azaz hogy csókosok előnyben? Az igénylősor végének is jár majd, de ahogy a prímás mondja; járni jár, de nem jut. 

Mire volt ez a nagy hajcihő? Az eddigi gyümölcsöző kapcsolatok megőrzése, további ápolása, a régi KGST-s kölcsönös előnyök elve alapján?

A múlt évben jeleztem, hogy a Zrínyi utcában épülő új polgármesteri rezidenciát, történetesen (pusztán merő véletlenségből) a művelődési házunk felújítását pályázaton elnyert vállalkozás építi. „Na és” (Horn GY.)?

Építkezők tudják, hogy az ilyen jellegű munkálatok elvégzése nem kevés hulladékkal, törmelékkel, s egyéb elszállítási feladattal jár, amihez nem kevés nagykonténer, s készpénz szükséges. Ezt a feladatot általában a kivitelező végzi, ill. végezteti.

A gyakorlat általános a hulladékos berkekben. Az igényelt méretű konténer le, a megrendelő fizet, de ha éppen nincs jelen a lerakáskor vagy nincs készpénze, akkor megjelenik az ügyfélszolgálatnál befizetésre, s ha valamilyen oknál fogva nem ér oda, akkor mindenképpen fizetnie kell a megrendelt konténer elszállításakor.

A tavaszi „sikeres” díjemelést követően kezdődött építkezéséhez a Zrínyi utcába (és az Árpádba is) rendelt jó pár m3 konténer kapacitást „Mutyi Pista” (miért nem a kivitelező?), de bokros teendői miatt nem ért rá lesni a szolgáltatót, vagy kimenni annak telephelyére.

Ki mit gondol, vajon rendezte e már a számlát a Tisztelt Megrendelő?

Ha nem, akkor elképzelhető, hogy hoci-nesze szívességi alapon történtek a szállítások?

A konténerfordulók végső számát nem ismerem, de 2012. május és decembere között kiürített konténerek mennyisége alapján a tarifákat is figyelembe véve elképzelhető, hogy a grátisznak is vélhető fuvardíj összege meghaladhatja akár az 500 ezer forintot is?

Ki tudja?

Az általam „észlelt” nem csekély számú konténer ürítések kifizetése a megrendelő részéről, a szolgáltató nyilvántartása szerint a mai napig nem történt meg.

Megérte a bizottsági huza-vona, és testületi purparlé, s végül a kabát szégyenteljes újragombolása?

Megérte a szolgáltató óhajának eleget téve a díjkedvezményt törölni?

Valakinek bizonyára, de hogy kinek azt ítéljék meg a kedvezményt kérelmező, gyermekeiket, unokáikat potyára kijelentkeztetett egykori 3-5 fős ingatlantulajdonosok, és az esetleges konténerszolgáltatást igénylő városlakók.

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr405003656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civil48 2013.01.09. 11:00:44

Eddig, ismeretségi körben azt szoktam volt mondani, nekem a polgármesterrel, mint magánemberrel szemben nincs semmi bajom. Nincs miért. Igaz, a polgármesterrel annál több. A miértjét már annyiszor leírtam, itt hadd ne részletezzem.
A Gyenesei-féle árulását is inkább tekintettem politikai simlisségnek, bár már az sem volt elvonatkoztatható a magánemberi mentalitástól. Hát, - ilyen a Mi Pistink!

E blogot olvasva megrajzolódott, hogy magánemberként sem más, mint polgármesterként. Hogyan is gondolhattam, hogy a kettő különválasztható?!
Ugyanis, én „készpénznek” veszem a blogíró kérdésbe csomagolt állításait. Hiszen készpénzekről van szó. Mindenki másnak azonnal készpénzzel fizetni kell a teljesítéskor, kivéve a „Gyevi bírót”? Jó, mondhatnánk azt, hogy azért egy polgármesterrel szemben követhet egy cég megengedőbb megoldást is. De, itt egy olyan magáncégről van szó, aki szerződéses kapcsolatban áll a magánszemélyeket képviselő(?) „hivatal” vezetőjével! Aztán, a magáncéget megvette egy másik „hivatal”, és nem lett kifizetve az addig elszállított szemét sem. Aztán, az új tulajdonos szemét-cég sem követi a más magánemberekkel szemben alkalmazott „azonnal fizess” hoci-nesze gyakorlatot.
Igaz, hogy a régi Rinónál, és az újnál is közben „szerződésmódosítások” indukálódtak a városlakók kárára. (Itt sem ismételnék, a korábbi blogokban, kommentekben ez részletesen le lett írva)

Arra azért kíváncsi lennék, hogy vajon kiüti-e a biztosítékot a közpénzekből jól fizetett városi ügyésznél az eset, és elkezd-e vizsgálódni az ügyben? Persze, itt is felvethető részéről ál-naivan, nem történt feljelentés, ha akarom, nem is veszek tudomást róla. Persze, így is lehet!

Ha csak belegondolunk azokba az előzményekbe, ami a blogban szerepel: a Rinó lerakási díj felszámítása a nagyatádi szeméttelepen, és annak grátisz-jövedelme csak úgy, a törvényileg előírt rekultivációs alapképzés, annak „eltűnése”, aztán uniós forrásokból történő rekultiválás, a törvényileg tiltott időben történő díjemelés,(hogy az újabb tilalom előtt 10 nappal történő kedvezmény-eltörlésről és indokolatlan árképző tételekről már ne is beszéljek!) önmagukban elegendő okot szolgáltatnának a vizsgálódásnak. Városlakói véleményem szerint.

Szofistának üzenem: igen a szemét is üzlet, (legyen is az, a tisztességes határokon belül!) - no de ilyen körülményekkel?

S.O.S 2013.01.12. 20:15:08

Bárki szemét kilopó szemét!

Meddig csenget még a félkarú rabló Nagyatádon?

Korrupcióról szóló Polgári Jogi Egyezmény az alábbi főbb rendelkezéseket tartalmazza:

Az Európa Tanács tagállamai, más aláíró államok és az Európai Közösség tudatában a korrupció elleni harc területén a nemzetközi összefogás erősítése fontosságának;
hangsúlyozva, hogy a korrupció jelentős fenyegetést jelent a jogállamiságra, a demokráciára és az emberi jogokra, a méltányosságra és a társadalmi igazságosságra, akadályozza a gazdasági fejlődést, veszélyezteti a piacgazdaság megfelelő és tisztességes működését;
felismerve a korrupció egyéneket, vállalatokat, az államot, valamint a nemzetközi szervezeteket érintő káros pénzügyi következményeit;
meggyőződve annak a fontosságáról, hogy a polgári jog hozzájárul a korrupció elleni harchoz, különösen azzal, hogy lehetővé teszi, hogy a károsultak méltányos kártérítést kapjanak;
az alábbiakban állapodtak meg.

1. Cikk Az Egyezmény célja

Mindegyik Fél belső joga hatékony jogorvoslatot biztosít azoknak a személyeknek, akik korrupció miatt szenvedtek kárt; lehetővé téve számukra, hogy jogaikat és érdekeiket megvédjék, ideértve a kártérítés igénybevételének lehetőségét is.

2. Cikk A korrupció fogalma

Ezen Egyezmény vonatkozásában a „korrupció” megvesztegetés, egyéb jogtalan előny, illetve kilátásba helyezett megvesztegetés, egyéb jogtalan előny közvetlen vagy közvetett kérése, felajánlása, adása vagy elfogadása, amely a megvesztegetés, egyéb jogtalan előny, illetve kilátásba helyezett megvesztegetés, egyéb jogtalan előny elfogadójától elvárt kötelesség vagy magatartás megfelelő teljesítését akadályozza.

5. Cikk Állami felelősség

Mindegyik Fél belső joga megfelelő eljárást biztosít azon személyek részére, akik köztisztviselők által, foglalkozás körében elkövetett korrupciós cselekmény miatt szenvedtek kárt, annak érdekében, hogy kártérítést igényelhessenek az Államtól vagy nem-állam szerződő fél esetén annak megfelelő hatóságától.

8. Cikk A szerződések érvényessége

1. Mindegyik Fél belső joga biztosítja a korrupcióra irányuló szerződések vagy szerződéses előírások semmisségét és érvénytelenségét.

2. Mindegyik Fél belső joga biztosítja a lehetőséget azon szerződéses feleknek, akiknek egyetértését korrupciós cselekmény befolyásolta, hogy a bíróságtól kérhessék a szerződés érvénytelenné nyilvánítását, mindamellett, hogy joguk van kártérítési igény érvényesítéséhez is.

forrás: "www.tempopart.hu 2004. évi L. tv,

transparency.hu/files/p/332/8920400464.doc"

Vajon mi az álláspontja a fenti törvénnyel a korrupció ellenni fellépésre kijelölt illetékes állami sóhivataloknak, a FIDESZ „frakciónak”, a szavazatukkal mindehhez tevékenyen hozzájáruló képviselőknek?

Vajon a korrupció fogalma alá besorolható-e a szolgáltató kérésére és javára Ormai István által előterjesztett szégyenletes, éven belüli második drasztikus díjemelését megcélzó javaslatot elutasító, majd ezen egyöntetű testületi döntést semmibe vevő, egy héten belüli időpontban kierőszakolt újabb, előző döntéssel teljesen ütköző, újabb 50 %-os díjemelés 2250 családnak?

Hol volt az adónkból eltartott testület többi tagja a másodig kapitulációs döntésnél, az apparátus, a törvényesség helyi őre? Vajon tett-e törvényességi észrevételt legalább utólag, ha már Ormai István a szolgáltató szolgájának mindkét javaslatához az arcát, s nevét adta?

Csak emlékeztetőül, hogy az érintettek nehogy alaptalanul megsértődjenek:

Bakos József által megkért közérdekű adatigénylésre a Polgármesteri Hivatal a következő választ adta:

„A 2012. december 13-i Képviselő-testületi ülésre előterjesztett díjkalkuláció háttéranyagával az előterjesztés mellékletében szereplő tételeken kívül - az előterjesztés elérhető a város hivatalos honlapján - hivatalunk nem rendelkezik. Ez ügyben javasoljuk, hogy konkrét kérdéseivel a Szolgáltatót keresse meg.”

Ez magyarra lefordítva azt jelenti, hogy a szolgáltató tesz egy pofátlan díjemelési javaslatot, amelynek díjkalkulációját csak ő ismeri – már ha készített ilyent egyáltalán, mivel azt, a törvényi kötelezettsége ellenére nem küldte meg senkinek, a döntéshozó testületnek fogalma sincs arról, hogy miért kellene 2250 család szemétszállítási díját duplájára emelni, de a felvállalja a félkarú rablóságot a Nagy Játékosok teljes megelégedésére.

A fentiekből az következik, hogy az elmúlt 16 év alatt összeszokott Nagy Játékosok részére olyan díjesőt dobott ki a félkarú rabló, hogy sem a hivatalt, sem a szavazógépet nem érdekelte a betáplált program jogszerűsége, s főként nem a nagy játékgép fekete doboza!

Bakos úr pedig most is, mint már annyiszor, annak próbált meg utána járni, hogy vajon ismét mit rejtegetnek. A Nagy Játékos most is blöffölt, s a többi statiszta játékos ismét nem nyert, csak nyelt. Gusztusok legyen hozzá!

A Zsé 2250 nagyatádi család bukszájából fog csilingelni, havonta takarítják, egy kis sárgacsekk adóval spékelve.

Ez a söprés, bizony nem a menyecsketánc része, egész évben jár, s szórni kell az aprót rendesen, mert az új asszony a „Tisztaságcsináló”-né szorgalmasan tud seperni, hiszen gépesítették, no persze azt is a mi pénzünkből.

Látjuk, hibáztunk, amikor a prímást meg a bandáját megfogadtuk, de most már fizetnünk kell, ha már elhúzták a nótánkat.

Mivel a Hivatal szerint sem volt a díjemelés jogszerűségét alátámasztó anyag, így a „megnyert”, s besöpört pénz nagyságát, csak a kukásautó (az elmúlt ciklusú talicska helyett, naná, Nagyatádon is van fejlődés) űrmérete korlátozta.

Csupán csak azt kellett volna kérni az ulti parti játékosoknak, hogy Ormai Pistike dobd be már a lapjaidat, ha már megütötted a bankot, lássuk a terített durikmarsot.

No persze akkor mással kellene játszadozniuk…
süti beállítások módosítása