HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

Bár egy korábbi bejegyzésemben (Kötvénycsere) utaltam a rovásírásos változatom értelmezésének mikéntjére, de képviselői megfejtés a mai napig nem érkezett. Csak egy civil komment utalt a testületi üléssel kapcsolatos észrevételeimre, de meglepődtem volna, ha nem így történik. A bejegyzés valóban „darabos”, de most, hogy lement az ismétlés a helyi TV-ben, talán már többek számára lesz érthető.

Az ígért latin betűs verzió az alábbiakban olvasható;

 

Múlt év április 16-i jegyzetemben kérdéses volt a fenti cím, de mára már egyértelmű a válasz.

A tegnapi testületi ülésen a szokásos sürgősséggel ismételten elfogadásra került a város költségvetése, mégpedig derűs optimizmussal, hurrá hangulatban.

Ismét egy, csak egy legény volt talpon, aki érzékelve a közelgő „katasztrófát” nem osztozott a többség lelkesedésében. Pedig a Mi Pistánk ezúttal a bizottsági javaslatokat is komolyan véve igazán ékesszólóan és meggyőzőnek tűnően ecsetelte az elfogadott költségvetést, s büszkén ismertette a korábbi takarékossági intézkedések pozitív hozadékát, miszerint egy fokkal jobb a helyzet, mint tavaly.

Ezt az édes cumit bevéve ragadtatta el magát egy képviselő, s dicsérte meg önmagát, ill. a testületet, miszerint „jól dolgoztunk a múlt évben, mert ezt jelzi a működési hiány csökkenése”.

Lelkesedése tolerálható, mert koránál fogva lehetséges, hogy nem hallott a szállóigévé vált Hofi (Géza) pontosításról, ami a kormányzati kijelentésre miszerint „Magyarországon analfabéta nincs”,

úgy válaszolt, hogy „összeírva!”.

A testület az elmúlt évi teljesítések részletes értékelését nem ismeri, mivel még nem készült el, ezért fogadja el fenntartások nélkül az új költségvetésbe épített bevételi és kiadási elemeket.

A költségvetés a korábban kialakított gyakorlat (és elvárás) szerint a költségvetési egyensúly „biztosítása” érdekében a reálisnál mindig magasabb bevételeket és alacsonyabb költségelemeket tartalmaz. A vagyonhasznosítási bevételzuhanás gyengéden érzékelteti a kalkulációs tételek stabilitását, a realizálható eredmény valódiságát.

A hurrá hangulatban csak épp hogy érintették, de bővebben szó nem esett a decemberi kötvénykiváltásról, aminek következményeit a döntéshozó testületi tagok többsége ma sem ismeri.

Az igen gombot megnyomók közül hányan ismerik a tényleges pénzügyi helyzetet? Mennyi a lejárt, és le nem járt kifizetetlen önkormányzati számlák összege. Márciusra kiderül? Az „egy legény” okkal, joggal javasolja távcsőbe nézve a hosszabb távú kitekintést, és előrejelzést. Az adósságról megfeledkeztek a lelkendezők, mikor a költségvetési hiány csökkenését ünnepelték. Mennyi volt mondjuk a 2008 évi költségvetés, s mennyi lesz jövőre? A mozgástér szűkül, az adósság zöme marad.

A jövőbeni egyértelmű bevételcsökkenés mellett hol a koncepció a felvett hitelkamatok és tőketörlesztések fizetésére? Megyei „pénzügyér” polgármesterünk erről „fenn” is megfeledkezett. Miből gondolja bárki is, hogy a ledózerolt Somogyértes bázison majd megoldja a Gordiuszi csomót. Ezt meghagyja a helyi kormányerőknek, és az utána következőnek.

Grandiózus összefogásról, és együttműködésről áradoznak a KÓRHÁZMENTŐ TÁRGYALÁSON résztvevők, miközben megszűnik újabb három ellátási osztály a működtetésre és vagyonkezelésre kiadott kórházunkban. Az „erózió” folyamatos, de a szerződésben rögzített működtetői kötelezettségek teljesítésének elmaradásáról, a várható újabb vagyonvesztésről szó sem esett.

A lényeg, hogy a frakcióvezető „rendelője” és jövője biztosítva van.

Cselekedni kell, mondja a városvezető, de kinek? Egy fokkal jobbnak kell lennünk, mint tavaly!

A kis lépések csekély hozadéka ismert s egyértelmű, hogy nem elégséges.

Nagy ugrás szükséges, ha nem is kínai méretű, illetve mértékű. Ha kell, a megmaradt sebészet közreműködését kell igény bevenni a szükséges radikális strukturális átalakításhoz, mert az eddigi leépítés a közelgő nullszaldós költségvetéshez, és az adósság kezeléséhez nem elégséges. Az intézmények rovására történő „hivatalmentési” törekvéseket is meg kellene fontolni, mert lehet, hogy többe fog kerülni a leves, mint a hús. Ezek mind-mind hálátlan feladatok, amit a biztos népszerűség vesztés miatt az illetékesek ez idáig nem véletlenül nem léptek meg, s most is inkább a gyanútlan „többségre” hárítanak.

Harmincegyfős létszámcsökkenés bár szépen hangzik, de még mindig a leépítésre ítélt önkormányzat a legnagyobb munkáltató a városban. Ennyit (vagy még többet) a polgármesteri hivatalban kell produkálni az önkormányzati struktúra átalakítása során.

A fürdők gazdasági társaságba „tömörítését” sokadmagammal kíváncsian várom, mert bár létezik a versenyszférában rentábilisan működő „vizes szolgáltatás”, de ennek hazai mikéntjéről (forgó tőke, humánerőforrás, hiányzó elemek fejlesztési forrása, stb.) még egy szó sem esett.

A zeneiskola 140 milliós felújítása szép gondolat, főleg ha csak kettő az önrész. A tervezett funkció viszont már sántít. A Tourinform iroda nagyatádi létjogosultsága egy hatalmas kérdőjel. A többször átadott, a Dráva mente élővilágát bemutatni hivatott látogató központ évek óta „üres”. Milyen anyaggal, és milyen forrásból és költséggel lesz üzemeltetve? Az Önhikis pályázatok (lásd korábbi évek) és az ígért „frakció” támogatás kutya vacsorája.

Ez a költségvetés alkalmas arra, hogy a város működését biztosítsa, mondja a polgármester. Igen, kamatostól visszafizetendő újabb és újabb hitelekkel elképzelhető, de „tanuló” költségvetésnek a jövő esztendőre semmiképpen nem felel meg.

A „kedvezőbb pozícióban van az önkormányzat, mint a korábbi évben” kijelentése önámítás. A város soha nem volt ilyen rossz helyzetben, mint jelenleg, ha hiszi a testület, ha nem.

Lehet struccpolitikát folytatni ideig, óráig, de előbb utóbb ki kell, hogy húzza a fejét az egyre forróbb homokból valamennyi döntéshozó képviselő.

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr244186823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civil48 2012.02.24. 10:18:50

Az ómagyar rovásírás tudósítása felébresztette ó-székely lelkemet, és megnéztem a testületi ülés ismétlését. Kételyeket ébresztett bennem néhány, a blogíró által nem taglalt ügy, amelyet szeretnék megosztani a kommentezőkkel és az olvasókkal.

A Mi Fényességünk megint hablatolásba kezdett, amikor egy renitens asszisztens (vajon miért?) a „bárdos projektre” rákérdezett, és a ködösítésbe besegített örökös támogatója (vajon miért?) doktorunk.
Lássuk a kronológia sorrendet
A kivitelező a befejezési határidő (2010.10.15.) előtti 137 napos előteljesítést (2010.05.31.) vállalt, mely jelentős ok volt a nyeréshez. A szerződéskötés idejére (2009.07.25.-re) ezt az előteljesítést a megrendelő (értsd: Mi Fényességünk) elengedve, már a meghirdetett befejezési időpontra (2010.10.15) kötötte meg a szerződést. A vállalt kötbérösszeg napi 10 100 000.-Ft. Ez az „engedmény” kötbérértéken számolva:1.383.700.000.-Ft. Több mint a projekt-érték.(vajon miért?) Nem mindegy, de tekintsük annak, hiszen a testület a szerződéskötésre felhatalmazta a Mi Fényességünket 2010.10.15.-i befejezési határidőre.

2010.02.25.-én (a szerződéskötéstől számított 7 hónapra) szerződésmódosítás történik, melyből ezt a csúnya előteljesítési és elengedési kitételt törlik. (vajon miért?) Erről, és a teljesítési szakaszok módosulásairól (mint tényről) tájékoztatja a testületet és elfogadtatja azt.

2010.szept. 13-án (egy hónappal a befejezési határidő előtt, és már választási „lázban”) a második szerződésmódosításra kerül sor, melyben kap a kivitelező egy hónap befejezési határidőcsúszást (az átadás-átvételi eljárás egy hónapon belüli lebonyolítására). (Vajon miért?) Kikötik, hogy eredménytelen átadás-átvétel esetén a kötbérfizetési kötelezettség kezdő napja 2010.10.16. Amikor Mi Fényességünk a „kutyagumi”eltávolításhoz is testületi felhatalmazást kér, - itt nem. (vajon miért?)

2010.11.12-én a harmadik szerződésmódosítás a teljesítési határidőt már 2011.01.27-ben, ill. a 30 napos eljárás mellett 2011.02.27-ben jelöli meg, valamint rögzítik, hogy kötbért a vállalkozói díjból nem vonhatják le.(Tehát külön kell érvényesíteni. = kommentező megjegyzése)
Ez a módosítás már a régi testület elé sem kerül, (nincs elfogadtatás!) hiszen a választási láz már magas, és nincs még új testület sem, - de azért az új testületnek megalakulása után megemlítésre került, hogy szerződésmódosítások történtek (nem elfogadtatása!) Vajon miért?
Ezen csúszás kötbérvonzata: 2010.10.15 – 2011.02.27-ig: 137 nap x 10.100 eFt = 1.383.700.000.-Ft

A műszaki átadás-átvétel 2010.01.18-án megkezdődik és 2011.02.25-ig tart, melynek során az épületet átveszik ugyan, de visszaadják a kivitelezőnek hogy a minőségi hibákat és a javítható minőségi hibákat 2011.03.12.-ig. illetve 2011.07.30-ig végezze el. Bejelentik, hogy a projektre vonatkozóan 29 nap (?) a késedelmes napok száma , melyre kötbérigényt tartanak, azt azonban a kivitelező nem tartja megalapozottnak A 29 nap kötbérvonzata: 292.900.000.-Ft.
A két ó-fideszes elkezdi keresni a vajon miért-ekre a választ, melyhez a közérdekű adatokat kérik a hivataltól, de arra való hivatkozással, hogy nincs lezárva az ügy (vajon miért?) csak hiányosan kapják meg, ezért bírósághoz fordulnak, annak kiadatása céljából.(Jelenleg még nem befejezett)
Közben, 2012.01.04-i tv-műsorban kijelenti a Mi Fényességünk, hogy „lezártuk a beruházást, s már csak az állam tartozik nekünk”
A mostani testületi kérdésfelvetése során, 2012. februárjában (egy évvel az „eredményes” átadás-átvétel után!!!)nincs válasz (vajon miért?),a ki tudja miért csak 292 milliós kötbérigény benyújtásának elmaradására.

Illetve van válasz: „még számolgatni kell”, (amit már lezártunk!) és erre erősít rá a doktorunk.

Nagyatád város iparűzési adóbevétele 2011-ben cca. 300 millió Ft. Közel azonos a csak (ki tudja miért?) 292 milliónak számított, de nem követelt kötbérrel. Ez már csak az én kérdésem: milyen alapon játszadozik (ki tudja miért?) a Mi Fényességünk már egy éve a közérdekű adatszolgáltatással, és a kötbérigénnyel? Új-fideszeseinket ez miért nem érdekli? Nem zavarja őket, hogy nem kapnak a bátortalanul feltett kérdéseikre sem választ, a nem igazán tyúkpiszok nagyságrendű összeg kapcsán?
Ki tudja miért?
Vagy, csak a bírósági ügyek végén kapjuk meg a választ?

A megejtően szép, () az intézményöszevonás utáni vezetői állás körül érdekeltek kibontakozó, előrevetített harca. De tetszett, az ó-alpolgármester óvatosan megfogalmazott felvetése is amikor (egyedüliként!) felhívta a figyelmet a kötvény-kamatok nem kicsi összegű (cca: 60 milliós) felvételére az éves költségvetésbe.
( Hogy milyen elfelejtett dolgok vannak?! És észre sem vesszük őket mi többiek?! Na de ez már egy másik komment.)

Út-törő 2012.02.26. 18:02:32

A költségvetés elfogadása nagy dilemma. A település esetében a felvetett infantilis, kisiskolás kérdések, a trükközés eszközei, ami által az olvasó fejében homályba úszó gondolatok kavarognak, melyre alapos okot ad KO!rmai előterjesztő, aki e téren nagy rutinnal rendelkezik.

A függőségi viszonyba lévő képviselők, kényelmi, dilettáns, laikus, vagy egyéb szempontok alapján értékelik a félmondatokkal kiegészített demagóg előterjesztést, továbbá a költségvetés nem teles körű ismeretének birtokában azt nem is firtatják, ez okból érdemi kérdéseket sem intéznek felé.

De mit is kérdeznének?
Pl.: mikor szűnik meg az osztályom, vagy továbbra is biztosított lesz-e a vállalkozási szerződésem, stb.?

TESSÉK ELHINNI, EZ A NEM KIMONDOTT, DE OTT LÉVŐ KÉRDÉS-SOR SZERVES RÉSZE A KÖLTSÉGVETÉS ELFOGADÁSÁNAK!

Ami ezen túl érdemi kérdése lehet az előterjesztésnek; a költségvetés két alrendszere,
a folyó költségvetés, és
a tőke költségvetés párhuzama.
Ami fontos kérdés, e két fundamentum miként kerül végrehajtásra, a két pillér összefésülésre került-e, mi a fedezete a két ágazatnak, a működési, és a fejlesztési mutatók milyen aránypárt képeznek, ezek kibontása milyen hatással lesz a lakosságra, a vállalkozásokra, az iparra, a kereskedelemre, nem utolsó sorba az egészségügyre?

Az egyszemélyes, diktatórikus tervezés kedvezőtlen iránya miként befolyásolja a közhangulatot, lesz-e ösztönző hatása a munkahelyteremtésre, a döntések milyen mértékben vetik vissza a vállalkozói kedvet, a leépítések milyen nagyságú további kifizetéseket eredményeznek, ennek keletkezik-e forrása, milyen megoldások születnek a lecsúszó lakosság életkörülményeinek megállítására?
Van-e olyan javaslat, ami a folyó költségvetést stabilizálná, van-e erre egyáltalán gondolat, milyen állapotban van jelenleg a tőke költségvetés, ez biztosít-e lehetőséget fontos fejlesztésekre, továbbá egyes döntések milyen befolyással vannak a folyamatos elvándorlásra?

Nem kerülhető meg a szorosan ide illeszkedő költői kérdés sem: ormai miért szüntette meg a jogi bizottságot? Miért szúrta a szemét a nála jogilag, közgazdaságilag, és általában felkészültebb jogi bizottság elnökének az eredményre törekvő, építő jellegű hozzá szólása???

Nagyjából ezek a kérdések kellene, hogy foglalkoztassák a grémiumot, a kutyaürülék, a vésnöki és héber írás, a dohányzó hely kijelölése, valamint a hasonló jellegű szemfényvesztő kérdések nem képezhetik a költségvetés érdemi vitájának tárgyát, ez csak előre kitervelt figyelem elterelés a lényegről!
A mesterséges figyelem elterelést komoly helyeken megvetik, nem jegyzik, ez szánalmas fegyver, csak ott érvényesül, ahol a saját érdekek kerülnek előtérbe.

FIGYELMEZTETNÉM A DÖNTÉSI HELYZETBE LÉVŐKET!

KORMAI, MÁR NEM EGY ALKALOMMAL HÁTBA DÖFTE KÖZVETLEN KÖRNYEZETÉT, LÁSD: ÁGOST.., MÓNO., BODZA., GERENCSÉR, GYESENEI, legutóbb az elárult egyesület ELNÖKE, SA…RI, jó magam, (INTÉZMÉNYVEZETŐKRŐL MÁR NEM IS SZÓLVA), és még lehetne folytatni a sort!

EZEN AZ ALAPON A MEGYEI KÖZGYŰLÉS FRONTJA SEM LEHET BIZTONSÁGBA.

Mi várható attól, aki a több évtizedes kapcsolat titkos, vagy szűk körű alkuját ELÁRULJA, hamis színekben nyilvánosságra hozza?

NEKI EZ LÉTELEME, SZÁMÁRA EZ ÉLETFORMA!

Ezek után ne gondolja a potenciálisan érintettek közül senki, hogy vele ez nem fordul elő. Aki a diktátorral kapcsolatba áll, vagy kerül, arra előbb, vagy utóbb sort kerít.

FIGYELEM!
A fentiek gyakorlati és elméleti síkon a költségvetés kimenetelét képezik, de van, aki ezt érzi, és érti, átlátja az előterjesztő csalárd világnézetét, a lakosság nyomorba döntését, ennek megfelelően nyilvánosan ismerteti a szomorú jövőt, majd ez alapján javasol szavazni!

Ezek után ki az, aki hallgat a józan, racionális észre?
Ilyenről nincs jelenleg tudomásom, ennek oka, a fentiekben rejlik!

Végezetül megjegyzem, Nagy Imre ilyenek miatt került vészhelyzetbe, ami reciprokálva lett volna helyén való…..
Magam részéről nagyon sajnálom.

Röviden, ez az én szabadelvű véleményem!

Üdvözlettel: Olvasójuk!!!!

Szofista 2012.02.27. 21:34:41

Tisztelt Bakos Úr !
Civil48 által kronológiai sorrendbe szedett történések talán majd a kriminológiába is bekerülnek:), de addig marad az ó-hiszékeny város és a nagyon is valóságos adósság,hiány, vagy ki tudja még milyen jelzőt találnak ki rá komoly városvezető urak,( és én is elsütöm:)doktorok és asszisztensek...
Mennyire kell komolyan venni azt a döntési helyzetben lévő politikust aki, meg sem próbálja az adósságot csökkenteni, aki inkább előírja azt, hogy az intézményeknél ne legyen fűtés, a munkavállalók ne kapják meg az alapvető munkavédelmi felszereléseket,silány minőségű élelmezést stb, semhogy egy építőipari vállalkozás felé kötbér igénnyel lépjen fel.
És még mindig nem arról beszélek, hogy jár vagy nem jár a kötbér és mennyi az annyi, hanem az igény benyújtásáról amit már közel 1 éve halogat a város.
Milyen dolog az, ha segítségnyújtás nélül elmegyünk az arra rászoruló mellett ?
Milyen dolog az, ha egy város fuldoklik (az adósságban)és aki a kezét vagy segítséget nyújthatana, előbb kiforgatja a fuldokló zsebeit!
Lehet, hogy ez így túl populistára sikeredett, és túlzó is a véleményem,de ahogy a tisztelt Bakos úr írja: lehet vele vitatkozni !

Szép estét !
süti beállítások módosítása