HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

Érdeklődve lapozgatva a Somogyi Hírlap mai számát, érdekes felmérés keltette fel a figyelmemet.

„Az adósság csapdájában, unokáink is nyögni fogják” címmel a megye, illetve városainak pénzügyi helyzetéről próbálja kanászkürtünk tájékoztatni olvasóit. Nem tudom milyen formában próbált meg információhoz jutni a cikk szerzője, de bizonyára nem merült el az interneten fellelhető városi mérlegek, és költségvetések részletes tanulmányozásában. Valószínű, hogy az érintett települések vezetőinek őszinte jóindulatában bízva hallgatta meg, és kötötte csokorba a rendelkezésére bocsájtott pénzügyi adatokat. Első ránézésre semmi feltűnőt nem észleltem, mivel köztudott, hogy az országgal egyetemben a települések többsége is nyakig úszik az adósságban. A hozzáférhető költségvetési adatok alapján azonban megállapítható, hogy nem egy vezető szűkszavú és bagatellizáló nyilatkozatával megtéveszti az alulinformált, urambocsá laikus adófizetőket.

Ami minket érint az városunk sajnálatosan sanyarú helyzete, melyet bürgermeisterünk évek óta nagy igyekezettel próbál palástolni. Mint ahogy a szemetet is lehet egy ideig a szőnyeg alá söpörni, úgy a valós helyzetet is el lehet titkolni, de ahogy a szög is kibújik a zsákból, úgy az igazságra is előbb-utóbb fény derül.

Március 31-i Save Our Souls című blog bejegyzésemben a múlt évi mérleg alapján ecseteltem városunk pillanatnyi helyzetét. Azóta ugyan eltelt egy-két hét, de olyan  esemény nem következett be ez idő alatt, ami ilyen jelentős mértékben csökkentette volna településünk kötelezettség állományát. Persze lehet polemizálni az almán és a körtén (a többi gyümölcsről nem is beszélve) de az adósság akkor is adósság, ha rövid vagy hosszú lejáratú, fejlesztési vagy működési hitel, hatvan napon túli kifizetetlen számla, vagy csak teljesítés után kiállított, fiókokban fekvő, de még nem „időn” túli számla. Az is igaz, hogy az egy főre jutó adósság nem közgazdasági kategória, de egy közérthetően tájékoztató adat (adósság Ft/fő) javát elhallgatni már több mint csúsztatás, egyenesen hazugság. Az újabb hitelfelvétellel a három milliárdot verő kötelezettség állomány mellett 1,62 milliárddal etetni a sajtót, kissé vérlázító. Lehet, hogy a tények közreadása felér egy riogatással, de jobb félni, mint megijedni. A kialakult trend változatlan, s az új iskola és művelődési ház mellett tovább növekszik adósságunk. Erről tudomást sem venni, ezt elhallgatni, több mint felelőtlenség.

Ha a korábbi bejegyzésem véletlenül, vagy szándékosan nem olvasták  a városatyák, úgy figyelmükbe ajánlom a város elfogadott múlt évi mérlegbeszámolóját. Tanulmányozása után talán akad valaki, aki felhívja az "informátor" figyelmét az őszinte, illetve „egyenes beszédre”.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr422832239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vörösposztó 2011.04.17. 09:07:00

A bejegyzés cimében feltett kérdésre sommásan azt lehet válaszolni,hogy:MINDKETTŐ!
Csak az egyik kifelé/parasztvakitás/,a másik befelé,saját magának hazudik,a lényeg azonban a HAZUGSÁG-on van,mert mindkettő ugyanaz.
Megkérdeztem már sok embertől,hogy vajon Muskátlis Pistin /és esetleg az ellegyzéseket végző jegyzőn kivül/ a városban valaki egyáltalán tudja,ismeri-e a település valós,reális,tényleges pénzügyi-költségvetési helyzetét?A válasz nem volt meglepő,az hogy nem,és ez a ködösités,az információelhallgatás és hazudozás következménye.Ennek van felelőse,már több ciklus óta,ez pedig egyértelmüen az információval manipuláló "Mi Pistánk".1994,az első"győzelme" óta mást sem hallani tőle-ha valaki ezt feszegeti és nyiltan,egyenesen nekiszegezi a kérdést-hogy,az illető nem jól tájékozott,nem jól informált,és nem igaz az,amit állit,csakhogy ebben is hazudozik,ködösit,simlizik,mivel vajon mitől lenne pontosan és jól informált bárki is/beleértve a képviselőket is/,amikor maga a polgármester eteti őket ilyen adatokkal-akinek érdeke-hogy valótlan,kozmetikázott adatokkal,információkkal félrevezesse a bocsánat:"parasztokat",vagyis vakitja őket ,de jól és hatásosan már közel 17 éve!Ezt nem veszi észre a bugyuta választó,akit meg lehet venni egy szál tulipánnal vagy szegfüvel.Itt tartunk.Sokan saját magukat okolhatják,ha nem a fejüket,hanem a hátsó ülepüket használják gondolkodásra.Akinek nincsenek önálló,saját gondolatai,a fejét csak arra használja,hogy a sapka vagy a kalap rajta legyen,az háboroghat,hőböröghet az utcán,négyszemközt vagy bárhol,megvezetett lesz és marad egész életében.Sajnos sok embernek még ma is a homlokán ékeskedik az ötágu vörös elakadásjelző.
Már sokszor feltettem magamban a kérdést,hogy ez a "kiváló mi Pistánk"vajon a népmüvelő végzettségével miért is ilyen "sikeres".A választ a magyar választó megvezetése,hülyitése,és az adja meg,hogy ezen választóknak bármit is mond a jóember,mindent bevesznek neki,vagyis az,hogy ezideig hatalomban tudott és tud maradni,a megvezetett/parasztvakitott/szavazóknak köszönheti,nem pediglen a kiváló szakmai és emberi kvalitásainak,rátermettségének.Ez ma már tény,de erre én már l7 éve rájöttem,csak ehhez olyan,társadalmi méretü felismerés kellene,ami hiányzik.Vagyis mondjuk ki,hogy a demokratikus szabad választások lehetőségeit nagyon jól kihasználja a saját érdekében.
Adódik az a helyzet,hogy az ujságiró telefonon kér a Pisti-től nyilatkozatot,esze ágában sincs vagy nem is ért hozzá,hogy a szöveg,illetve a számok mögé nézzen és kérdezzen,vitatkozzon netán, vagy olyanokat is megérdezzen,akik a másik oldalon ülnek,és nem a N1.ülepét nyalják,és a kapott információt valós tényként közli az ujságban.Megértem én,hogy a legkeményebb kiszolgáltatottság az egzisztenciális helyzet,azonban amig ezzel lehetősége van bárkinek is visszaélni,székben maradni,a helyzet nem fog változni.Régi,elcsépelt,állitólag Churchill-nek tulajdonitott állitás,hogy "csak annak a statisztikának hiszek,amelyet magam hamisitok"-Ezen frappáns megfogalmazás mutatis-mutandis a nagyatádi városi költségvetésre,a pénzügyi helyzetre is igaz.
A helyi lakájmédia pedig-lett légyen az bármily jelentéktelen is,a városvezető fényezését ha nem is a médiatörvény szerinti követelmények alapján,de igen hatásosan végzi,egész egyszerüen azért,mert ez az ÉRDEKE.Igy válik az önámitás a parasztvakitás segitőjévé,az utóbbi pedig ezközévé egy "sikeres" választás,polgármesteri szék megalapozójává.

civil48 2011.04.17. 17:11:33

@vörösposztó-nak(is):
Parasztvakítás, vagy önámítás? Ahogy a „vörösposztó” írja: mindkettő!
„A nagyatádi "köz"-gyűlések fő hozzászólója, Bakos Úr, ha hozzászól, - bármenyire is "igazságokat" feszeget, - "lesöprik", néhány képviselői "támogatással". Érdemi válasz helyett inkább letámadják, megvádolják az ellenség képviselőjének kikiáltva (mintha nem is nagyatádi polgár volna). Ilyen reakciók láttán inkább el sem mennek a polgárok testületi ülésre, közmeghallgatásra, - és ez így helyes. Dicsérje magát, magának, "magamaga".” – idézet a tíz évvel korábbi Civil Fórumból. Bakos Úr képviselőként is így járt a polgármester úrral, sőt később a „három testőr” is, hiába igyekezett képben lenni, és valós képet vázolni a VTV nézőinek, tehetetlenek voltak vele szemben, - működött(ik) az egzisztenciális kiszolgáltatottság, az előre „levajazás”, az antidemokrácia.
Nem vigasztaló, de nemcsak speciális nagyatádi helyzet ez a polgármesteri mentalítás. Szinte általános (tisztelet a kivételnek), úgy is mondhatnám, hogy rendszerhiba. Amelyekről a következőkben beszélek a jellemhibákat nem küszöböli ki, - de legalább az én őszinte meggyőződésem, - hogy jelentősen javítana a helyzeten:
A Fidesz felső vezetése a gazdasághoz, véleményem szerint, sajnos semmit sem ért, de néhány dologban érzékelik a „helyzetet”, a lépéskényszert, - ilyenek, a választások körüli tennivalók is. Hogy jól érzékelik-e, vagy csak „zsákmányállatnak” tekintik (lásd pld-ul: másod-polgármester-helyettes) a megteendő feladatokat, még nem derült ki mennyire végleges, hiszen a választási törvény még vissza van. Mindezek e ciklusban, - ha kibírják és főként ha mi is kibírjuk elsősorban gazdasági értelemben - talán a józan ész alapján rendeződnek!
……..
ÉN ÍGY LÁTOM: és nemcsak a saját meggyőződésem, hogy egy településen nem a pártpolitikának, „csak” a várospolitikának, településpolitikának van helye. Nem mondom ezzel azt, hogy a pártoknak ne legyenek jelöltjeik, de nincs szükség listán bekerült „pártpolitikusokra”.
Jónak azt tartanám, ha nem választókerületenként választanánk képviselőt egy városban (de inkább egy összevont kistérségben, pl. járási szinten), és csak annyi lenne a képviselő, ahány bizottság alakulna, - és azok lennének a képviselők, akik a legtöbb szavazatot kapták. (Az számomra nyilvánvaló, hogy csak szakemberek jöhetnek szóba. Magyarán oktatási bizottsági elnök ne orvos, eü.-bizottsági elnök ne pedagógus legyen! stb.) Nincs választókörzet (csak terület vagy járás), nincs „oszd meg és uralkodj”, - mivel a város (kistérség= járás) teendőit nem „zsákmány”- kiskörzetek szerint kell ellátni, hanem indok, szükség és lehetőség szerint. A szakmaiságnak az felelne meg, ha a képviselőt, mint a bizottsági elnökét lehetne megválasztani: a pártok, civil szervezetek jelöltjei, vagy az önkéntesen bejelentkezők „választékából”. Az így megválasztott elnökökhöz a civil szakmai kör egy demokratikusan megválasztott tagot delegálva, valamint a polgármesteri hivatal szakmai illetékese (referense? iroda-,vagy osztályvezetője?) részvételével alakulna meg a szakbizottság, - mely a területe felelős „gazdája” lenne.
A szakbizottságok együttes bizottsági ülésen döntenének a város éves tervéről, az előzetesen felmért, benyújtott igényeket egyeztetve a lehetőséggel. Felelősségi mentességük csak olyan pénzügyi helyzet tükrében jöhetne szóba, ha az ügy meghiúsulásának hátrányait érdemi vitában előre jeleznék.
Ezek a szakbizottságok végeznék a területükön a döntés-előkészítést és döntést, melyről tájékoztatnák a testületet, és a testület csak érdemi vitában, (a felelősség átvállalása és/de a szakbizottság megvalósulási kontrollja mellett) változtathatná meg annak egyes részfeladatait. A bizottságok a szakterületen folyó munka szükséges intézkedései megtételének felelősei lennének a testület felé, ellátnák a felügyelt területen folyó tevékenység kötelező ellenőrzését is, - beleértve a munkafolyamatokba épített önellenőrzés kontrollját is. (belső ellenőr, könyvvizsgáló, demokrácia-bizottsági jelzés)
A szokásos (pénzügyi, szociális, oktatási stb.) bizottságokon túl, egy un. demokrácia-bizottság (ellenőrzési bizottságtól több) lenne hivatott biztosítani ( felügyelni, ellenőrizni, szankcionálni, stb.,) a közélet demokratikus elvek szerinti működését, a pm.-i hivatali működés felügyeletét, a meghatározott célok megvalósulásának ellenőrzését, a kötelező és hiteles lakossági tájékoztatás formáit, a köz-tévé és újság pártoktól, hivataltól független megnyilvánulását, védelmét. Ellátná a pm.-i hivatal, az intézményeivel szembeni panaszok, működésbeli zavarok kivizsgálását, a szakmai (ha szükséges külső-) vizsgálatok kezdeményezését. (Egy polgármester még Nagyatádon sem érthet mindenhez profi szinten.)
A polgármesteri hivatalok szervezeti működését a vállalati működéshez kellene közelíteni, leosztott feladatokkal és felelősségi körökkel.
Csak vázlatszerűen: a polgármester irányítaná a testületet, biztosítaná a testületi és hivatali működés feltételeit, irányítaná, felügyelné a jegyző és a városi (területi=járási) főmérnök munkáját. Ellátná a városfejlesztéssel kapcsolatos szervezői munkákat, a nem hivatalbéli, de államigazgatáshoz tartozó intézmények (rendőrség, tűzoltóság, okmányiroda, stb.) koordinációs feladatait, a város gazdasági egységeivel, testvérvárosokkal, egyáltalán a harmadik személyekkel történő kapcsolattartást.
A jegyző a szokásos hatósági jogkörök, a városi főmérnök a tervezés és gazdálkodás, a működés polgármester felé történő egyszemélyi, és egyben a területük felügyeleti felelősei is lennének. A jegyző és városi főmérnök alá tartozó irodavezetők, önálló ügyintézők, vagy referensek a szakterületük alá tartozó feladatok önálló döntési, végrehajtási jogkörben eljárva az általános, vagy eseti feladatok ellátásában személyi felelősséggel, a jegyző vagy a főmérnök felé történő elszámolási kötelezettséggel látnák el munkájukat.
A városi intézményvezetők a területük szakbizottságával egyeztetett, de elfogadás után önálló, hivataltól független gazdálkodói (jó gazda módján gazdálkodói) lennének negyedévente beszámolási kötelezettséggel, teljes jogkörrel, felelősséggel.
A testületi ülések elsősorban csak elvi, módszertani kérdések megvitatására, az önállóan működő pm.-i, jegyzői, városi főmérnök által vitt területek, a szakbizottságok rendszeres havi, az intézményvezetők, más államigazgatási intézmények vezetőinek eseti beszámoló jelentéseinek megvitatása, az aktuális képviselői és egyéb indítványok, megtárgyalására szorítkozna.
Nyilvánvalóan csak egy vázlatot lehetett megfogalmazni. Hogy kitöltődik-e tartalommal valaha is? – nem tudom. De, szent meggyőződésem, hogy csak ehhez hasonló megoldásokkal lehet megszüntetni a mai helyzetet, itt is, országosan is: a „szennyest” takargató „véd és dacszövetség”-ként működő, a várost (területet=járást) irányító különböző szintű hivatali vagy képviseleti apparátus semmiért sem felelős gyakorlatát.
Így a képviselők mellett a civil(szakmai) és hivatali szféra bevonásával a szakmaiság lenne a meghatározó. Átlátláthatóan, a város polgárait hitelesen tájékoztatva, fizetésért, tiszteletdíjért, prémiumért, felelősséggel dolgozó, számonkérhető emberek intéznék a város ( terület) ügyeit!
Megszűnne az országra oly jellemző, semmiért sem felelős - bizottságosdi-módi, - függetlenül a mindenkori, regnáló hatalomtól!

Goldstar 2011.04.20. 15:29:14

Nem kívánok elmélyülni a tulipános hazugságaiba, azt azonban figyelembe kell venni; a hangzatos kitörési pontok, amelyről al, -és megválasztott uratok beszél, olyan mint a németben a nicht!!!

Mondja meg valaki, miként lehet kitörési pontokat keresni olyan egyének vezetésével, akik nem értenek ennek a tudományához?

A Ti tulipánosotok olyan embereket ültet a kitörési pontokat feltáró helyekre, akiknek legfeljebb csak dereng a kitörési pont kifejezés a fejébe, de annak közgazdasági értelmével nincsenek tisztába. Lásd Turinform, gyógyfürdő, kórház, stb. intézmény esetét.

Már pedig ha nem ért hozzá az ott szolgálatot teljesítő kompetensnek nem nevezhető személy, akkor legfeljebb csak betörési pontokat talál,ami nélkülözi a rentabilitásnak még csak a gondolatát is.

Ezek után az a kérdés, ki vezeti ezt a kitörési pontokat hajhászó csapatot?
Minden intézmény vezetőnek végre kell hajtani a tulipános utasítását, akár helyes, akár életszerűtlen, vagy gazdaságtalan.

Ezek szerint csak egy személy létezik, aki minden bonyolult helyzetet megold, és polihisztori képességekkel rendelkezik, ez pedig a Ti vigyor Pityutok!

vörösposztó 2011.04.20. 17:28:43

GOLDSTAR-nak:
Bár én Bakos Ur nevében nem nyilatkozhatok,megteszi ő azt maga is mint eddig mindig,egyet azonban szögezzünk le:
Nekünk a nevezett fehérjehalmaz nem a mi "Vigyor Pityunk",sem a mi "Tulipános Pistink",mert mi nem szavaztunk rá,1994.óta-sem a mozgalmi idejében nem volt az nekünk.Átlátunk sőt átnézünk rajta.A parasztvakitás azoknak szól,amiről beszéltem,illetve irtam,az ő holdudvara,szavazói és tapnyalói, valamint azok családtagjai,akiket megetet,szószerint és képletesen is.Ők függnek tőle egzisztenciálisan,és azt csinál velük és belőlük,amit csak akar.Ebből nem kértünk sem husz évvel ezelőtt,sem azóta.Nyilvánvaló és világos különállásunk,önálló ,saját életvitelünk és gondolkodásunk/egzisztenciánk/ ezt példázza.
Ellenben mindenkinek az,aki reá szavazott,vagyis hamis szavaival,és vigyorával megvezette őket.Minket 1994-amióta polgármester-nem tud megvezetni,mert átlátunk rajta,rövid idő alatt nyilvánvalóvá váltak azok a jól megtanult-volt neki hol szocializálódnia-"fogása"-i,módszerei,melyekkel azóta és jelenleg is operál,és hülyiti azokat,akiket tud.Bennünket NEM!
Az oszd meg és uralkodj Habsburg-házi elvét és gyakorlatát jól alkalmazza a birkákon,és bejön neki.Jól tudja,hogy kit lehet,illetve kell manipulálnia,ki az,aki tőle függ,és azokat gyüjti maga köré,teszi meg vazallusaivá,horribile dictu még azt is megcsinálja ahogy hirlik,hogy hippokrita módon intézményvezetőnek 17 szerencsétlen pályázó közül-előre már levajazva- a vazallusok sunyi hallgatása mellett olyat nevez ki,akinek -ahogy mondják mifelénk-szarvakat mutogatnak a városban,jól tudjuk miért!Legalább a családban marad,ahogy szokták volt mondani.Idáig süllyedt ez a banda,ennél talán már nincs is lejjebb.A birka szavazó meg csak béget,beletörödik sorsába,még az un.közmeghallgatásra/ugyan:inkább közelhallgatásnak nevezném/ sem megy el,és teszi fel kérdéseit,bezzeg baráti,családi,négyszemközti beszélgetésekben ezen selejt emberek nagypofájuak,ha már hárman vannak,akkor "bölcsen" hallgatnak.Ez ilyen ember megérdemli sorsát.Ez van,ilyenné tette az emberek nagyrészét az elmult 2O év,valamint a megelőző negyven év szervilizmusa.Nem sok különbség van a két rendszer közt,sőt sokkal több a hasonlóság az emberek manipulálása,félrevezetése,a hazudozás sokféle körmönfont módszerei tekintetében,mint egyáltalán a különbözöség.
De van uj alkotmányunk,örvendjünk igy husvét táján,a FIDESZ báb köztársasági elnök meg természetesen mindent aláir,sőt még gyorsabban aláir,mint elé tennék.Az ország első közjogi méltósága méltatlan a tisztségére.Hát ha fönn ez a helyzet,miért lenne másképp lenn?De azért e sok negativum mellett Krisztus feltámad,és tudjuk,valahogy hosszu távon minden elrendeződik,Isten nem bottal ver.Legalább ennek örvendjünk.

Goldstar 2011.04.22. 11:21:49

Vörösposztónak!

Ismét egyet értek vörösposztó írásával, és nem csak "nagyjából"!

Túl sokat nem tudok hozzá fűzni a fentiekhez, valóban az ország első számú közjogi méltósága, (mint ahogy azt a közel múltba olvashattuk) az ország bohóca, méltatlan a pozícióra.

Ez egy alapos terv végeredménye, és már akkor számításba jött, amikor a FIDESZ készült a választásokra.

Vajon miért szították a parazsat a korábbi, jóval rátermettebb, - felkészültségéről nem is beszélve - elnökkel szemben?
Ez nem szorul magyarázatra.

Az a személy aki most betölti ezt a szerepet, még csak a rongyos cipőfűzőjét sem foghatná meg az elődjének.

N.atádon nem különb a helyzet, és valóban egyet lehet érteni az agancs gyűjtő muzeológus körül kialakult azon hangokkal, ami körüljárja a várost, miszerint sógorság révén, felkészületlen egyént ültet olyan helyre, amit tulajdonképen Ő maga fog vezérelni, mint első-titkár!

Más téma.
Némi kiegészítést tennék a közmeghallgatással kapcsolatba.

Tudni kell, hogy az első-titkár a környezetét átitatta a saját szemléletével, és ezek az emberek függnek tőle.
Azt is tudni kell, hogy a Hivatalban dolgozók lakókörnyezetében élő emberek, respektálják az ott dolgozókat, és ezt ki-ki félelmébe, vagy jövőbeni függőség miatt teszi, esetleg egy véka tojásért, vagy féldisznóért valami csekélység elintézése okán.

Ebből az aspektusból kiindulva, meglehetősen szélesedik a kör, így ha a közmeghallgatáson valaki nem a diktátor elméletét dicséri, akkor Csau-módjára bánik el vele, azon túl, hogy már az adott helyszínen megalázza, a hivatali dolgozók ott a közmeghallgatáson szó szerint ki nevetik a felszólalót, amire példa volt a legutóbbi fórum. Az obszcén megjegyzésekről már nem is beszélve!

Ilyen előzmények után nem tartanám normálisnak a felszólalást, pláne úgy, hogy még korlátozza is a hozzászólás témáját és idejét.

Ha a lakosság körében ez a modor, politika, intelligencia elfogadható, hát kérem jó étvágyat.

Arról azonban ne feledkezzünk meg, hogy azon választók, aki a diktátori hajlammal értenek egyet, nem biztos, hogy a még szavazati joggal nem rendelkező unokáik is akceptálják a négy évenkénti döntésüket.

S majd érett korukban, a feltett kérdéseikre mit fognak válaszolni? "Bocsánat kis unokám, én ezt nem tudtam?", vagy "nem gondoltam, hogy ez a P...a ilyen gonosz?"

Tessék csak elgondolkodni ezen, és családon belül átbeszélni!

Goldstar 2011.04.22. 15:31:32

@vörösposztó:
vörösposztónak!
Elmerülésembe megfeledkeztem a cikk azon részére reflektálni, ami a párbeszédet illeti.

Van mindkét oldalról igazság, csak annak szituáción belüli jelentőségén lehet a vita.

Eltudom fogadni, hogy ha már hármasban (nem kettesben) történik a politikai elmélkedés, akkor v.melyik fél nehezebben nyilatkozik. Ennek számtalan oka lehet, amit csak a fantázia korlátozhat.
Előfordulhat az pl.: bizalmatlanná válik a harmadik személy láttán.
Az is előfordulhat, hogy kettesben provokál a partner, és olyan is előfordulhat, hogy a harmadik fél megjelenésével minőségi változás áll be a beszéd stílusába, az adott téma mellett, amit valamelyik fél nehezen tolerál.
Olyan is előfordul, hogy pl.: a döntés helyzetben lévő, egy adott témához, annak bonyolultsága, vagy nem explicit volta, esetleg felkészületlensége miatt nem tud hozzá szólni az adott témához, abba a tudatba van, hogy önmaga ismereteit leplezné le, ha egy adott pontra rákérdezne.

Konklúzióként elmondható, nem biztos, hogy sikeres a diktátor által kezdeményezett fórumon a felszólalás, még akkor sem, ha ezt esetleg az általam egyébként tisztelt vörösposztó nem így látja.
Én magam is vagyok úgy, hogy gyomor ingereim megfékezése miatt elkerülöm a "vigyor"-t, még csak rá sem gondolok.

Tessék csak végig gondolni! Miért kell kitenni magam holmi féle megaláztatásnak akkor, amikor nekem is lehetnek hasonló módszereim mint a diktátornak?

Végezetül apró kiegészítést tennék a közmeghallgatáson tapasztaltakhoz; épen az a jogi végzettséggel rendelkező egyén nevette ki a felszólaló Bakos urat, aki nem kis mértékben kifogásolható viselkedése miatt kényszerült az igazságszolgáltatás házából távozni, és akinek közeli hozzátartozója a Ti adótok jelentős részében részesül!
süti beállítások módosítása