HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

Szeretett polgármesterünk már regnálásának kezdete óta nehezményezte a reá is vonatkozó önkormányzati „házirendet”, mivel a „fehérházi” apparatcsik képzőn anno olyan polihisztorokat képeztek, akik minden előírás, korlát és kontroll nélkül megoldanak minden feladatot. Miután Lenin-fiú nem lehetett belőle, hát megpuccsolta akkori anyaegyesületét, s az MSZP-ből kiválva felcsapott polgármesternek.

A magával vitt elvtársakkal, új mentora segítségével, egyesületnek álcázott egyszemélyes párt satellit szervezetét hozta létre, hogy a vöröset sutba dobva, gesztenyés zászló alatt küzdhessen Nagyatádért.

Már a második ciklusa során megkezdte a házirend SZMSZ. (Szervezeti és Működési Szabályzat) átszabását, az első ciklusában észlelt akadályok eltakarítása érdekében. Az ellenvéleményeket, s főleg a kritikai észrevételeket nehezen viselte, ezért módosítgatta a képviselői hozzászólások, és viszontreagálások időtartamát.

Ezt követően „kiherélte” a közmeghallgatás intézményét. A kezdetekben bármit kérdező választópolgárokat rászorította, hogy csak az éves költségvetéssel kapcsolatosan szólhatnak. Később módosította ukázát, mely szerint már csak a városfejlesztéssel kapcsolatosan lehetett, ill. lehet kérdezni, és hozzászólni. Zokon vette a képviselőkhöz intézett névszerinti kérdéseket, mert társait kiskorúsítva elvárja, hogy minden kérdésre ő válaszolhasson. Ennek eredménye, hogy a közmeghallgatás intézménye elvileg létezik, de mára gyakorlatilag kimúlt. Valamikor 200-an tolongtak az éves MÜV-házi közmeghallgatáson, de az utóbbi években a városházi már érdektelenségbe fulladt.

Az esetleges érdeklődők további csökkentése érdekében megváltoztatta a jól bevált korábbi gyakorlatot, s a képviselő-testületi ülések időpontját átrakta 16-ról 14-órára. Az aktív dolgozó polgárok ekkor még zömében dolgoznak, a nyuggerek meg a „kertben” szorgoskodnak (vagy szunyókálnak), így vajmi kevesen követhetik árgus szemekkel polgármesterünk áldásos tevékenységét. Annál is inkább, mivel az Ormai TV az ülések felvételének ismétlését megszüntette, nehogy eszébe jusson akár egyetlen „lemaradottnak” is megnézni az új „Fényes szelek” ténykedését.

Antidemokratikus húzásai mind-mind fölényének megőrzését szolgálják (fennmaradása érdekében képes volt másodszor is felölteni Brutus jelmezét, hogy hátba szúrhassa mentorát, akinek trónját köszönhette).

Szabálytalan pénzügyi manőverei eltussolása céljából képes volt beáldozni a partnerségre kényszerített beosztottját, a kórház igazgatóját, majd „megújulása” érdekében régi fegyverhordozóját, a gesztenyés csapatának elnökét is. A nyilvánosságra hozott corpus delicti-ket mutyi partnere kapcsolata segítségével letiltatta az internetről.

Már hallom is lelki füleimmel polgármesterünk tiltakozását, miszerint minden SZMSZ módosítást a testület hagyott jóvá, de természetesen nem teszi hozzá, hogy az ő kezdeményezésére. A különböző együttműködési megállapodások és titkos paktumok mindig biztosították a keresztülvitelhez (szavazáshoz) szükséges többséget.

Ha valaki azt gondolná, hogy ennyivel beérte, hát ki kell, hogy ábrándítsam.

Korábbi jegyzetemben már jeleztem, hogy a testületi üléseken hiába van jelen 3-4 jogvégzett „őr”, a törvényesség mégis rendre hiátust szenved. A legutóbbi önkormányzati választást megelőzően 8 hónapon keresztül a vonatkozó előírás ellenére nem adták közre a testületi-ülésekről készült jegyzőkönyvet. Nem rakták fel az internetre, nem küldték meg a könyvtárnak, s még a felügyeletet gyakorló kormányhivatal sem kapta meg az információs dokumentumokat. A felettes szerv a jelzést követően intézkedett, s lássunk csudát, a jegyzőkönyvek megjelentek az önkormányzat honlapján. Arról nincsen tudomásom, hogy a kormányhivatalhoz is beérkezett-e, de azt bizton állíthatom, hogy a könyvtár a mai napig nem kapta meg a hiányzó dokumentumokat.

Zákson (nagy ügy, és akkor mi van) mondhatná bárki, s bizonyára többen is osztanák véleményét. Látszólag igazuk van, de várjunk egy kicsit, nehogy elkerülje a kordé a szamarat.

A kormányhivatal tájékoztatása szerint a városháza létszámhiányra hivatkozva sértette meg sorozatban a törvényi előírást, s ezért voltak elnézőek a jogkövető magatartás mellőzését illetően. Na, de egy állampolgár próbálna meg ily módon szabotálni.. Mellesleg érthetetlen, hogy miközben az önkormányzat korábbi hatásköre és feladata jelentős mértékben csökkent, a városháza létszáma közel sem azonos arányban. Az utóbbi évek rövid ülései (12 perc-2 óra) és jegyzőkönyvei (4-30 oldal) nem indokolják az ekkora csúszásokat, mivel a korábbi években (2004-2010) 4-11 órás ülések 60-90 oldalas jegyzőkönyvei időre elkészültek.

Ha szükséges, miért nem vesznek fel jegyzőkönyv író adminisztrátort? Néhány tízezer forintos bérért bizonyára akadna jelentkező, s ha szépen kérnék, talán valamelyik korábbi (nyugdíjba ment) gyakorlott munkatárs is vállalna besegítést.Ha telik a felesleges alpolgármesterekre (40 millió Ft./ciklus), akkor talán egy adminisztrátorra is futhatná.

Akkor még a polgármester szabadság megváltásáról nem is beszéltünk. Itt ismét felmerül a jogvégzettek felelőssége. Anno dacumál (2004-ben) hosszú torzsalkodást követően a bizottsági elnökökből ad hoc bizottság is alakult, a polgármester szabadságolásának ütemezésére. Ennek ellenére (a „csókosoknak köszönhetően) egyetlen évben sem vette ki szabadságát polgármesterünk, hanem szépen felhalmozva minden ciklus végén kifizettette. Mikor az MSZP csillaga leáldozóban volt (2010) az együttműködési megállapodást felmondta velük, s titkos paktumban biztosíttatta a FIDESZ Hurka Gyurka frakciójával a két alpolgármester választásának lehetőségét, valamint a juttatásainak csorbítatlan folyósítását. A státuszokat (bizottsági elnök, tanácsnok, alpolgármester) zsákmányként kezelte, s az elvtelen lojalitást hálálta meg velük. A szakmaiság smafu volt számára, mert a bizottsági elnöki funkciók osztásánál a racionalitást mellőzve, a lojalitás jutalmazását helyezte előtérbe. Így fordulhatott elő, hogy a pénzügyi bizottság élére az egyetlen közgazdász helyett pedagógust, az oktatási bizottság pedagógus (igazgató) tagjai élére első osztályú patkolókovácsot állított.

A kibrusztolt kettő alpolgármester ellenére sem vette ki soha sem az összes szabadságát. A felvetésre egykori jobb keze megpróbálta „ideologizálni” (ezzel „legalizálni”) a nyilvánvaló sületlenséget, hogy „izé, ecet, mazsola, haskötő, savanyú”, miszerint fentebb és máshol is ezt csinálják. Mivel a közvagyont naponta rövidítik meg ilyen olyan formában, akkor ergo (ebből következően tehát) Atádon is zöld a lámpa a zabrálásra?

Na, de térjünk vissza a tárgyhoz. Miközben a késedelmesen közreadott jegyzőkönyveket olvasgatom, két dolog keltette fel a figyelmemet. Az egyik az, hogy a közmeghallgatás „likvidálása” után megszűnni látszik az interpelláció intézménye is (aki nem hiszi, járjon utána, s nézze meg a jegyzőkönyveket). Míg korábban természetes jelenség volt, mára eltűnt a képviselők szótárából.

Itt ismét hallani vélem Mi Pistánk nyilatkozatát, miszerint a képviselői kérdések nem ütik meg az interpelláció szintjét, ergo nem kell a válaszok elfogadását megszavaztatni, nincs felelős, s nincs határidő, s nem kell beszámolni a képviselő-testület lejárt határidejű határozatai végrehajtásáról.

A képviselői kérdések közt tallózva már-már hajlanék is az elfogadásra, mert a múltbéli „kóbor rókákat, canis mergákat” felváltó „kóbor kutyák, bűzös szelek, halvány útjelek” kérdése valóban nem érik el az interpelláció szintjét, de egy újabb „észlelés” elhessegette egyetértésre hajló gondolatomat.

Mára talán kicsit sok lesz, de ezt még el kell árulnom.

A 2019. május 2-i képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvében az interpellációk fejezetben egy gyöngyszemre bukkantam, ami meglátásom és véleményem szerint (a kérdésnek minősítés ellenére) igen is eléri az interpelláció szintjét.

No, nem azért mert a kérdésfeltevő a főállású alpolgármester, a polgármester újsütetű jobb keze, a PROLOG elnöke, hanem mert igazi közérdekű, sokakat (Jókai lakótelep választópolgárait) érintő téma.

A kérdésen elmélázva ugyanakkor hiányérzetem is támadt, amiért az illetékes elvtárs (az egykori vőfély) érthetetlen okból elmulasztott beszólni „váltótársának”, hogy „álljon meg a nászmenet, pöcse van a menyasszonynak”!

Ez így kissé homályosnak tűnik, de holnap majd alaposan megvilágítom, hogy világos és érthető legyen, miért is van jelentősége egy testületi ülés jegyzőkönyvének.

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr8715464024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nepcsi 2020.02.08. 11:41:55

Annyit azért hadd jegyezzek meg, hogy első osztályú patkolókovács is elláthatja jól a feladatát.Önmagában a diploma , vagy oklevél nem jelent teljesítményt, ha a mögötte lévő ember tehetségtelen, korrupt, megalkuvó és hazug. A rátermettség hogyan érvényesül MI PISTÁNK regnálásának éveiben, teljesen "lényegtelen", hisz most már minden úgy történik, ahogy ő akarja. A "gittegylet" és a csendestársak asszisztálnak neki.

Prof. Wurm 2020.02.09. 00:20:39

Néhány észrevétel a bejegyzéshez. Két részletben teszem közzé, mert hosszabb a megengedettnél.

Kezdésként meg szeretném jegyezni, hogy nem túl etikus dolog a blog tulajdonosától felfedni egy nickname mögött rejlő személyt, de borítsunk fátylat eme tényre és koncentráljunk a témára.

Szerintem az események nem ebben a sorrendben történtek. Emlékeim szerint a hozzászólások időtartamának megváltoztatása, és a testületi ülések 16 óráról 14 órára előrehozása csak 2006 után, és nem a második ciklus után történt. Ugyanekkor volt a hozzászólások időtartamának korlátozása is. Akkor, amikor te is képviselő voltál. Persze tévedhetek.

A közmeghallgatások rendszerét nem tudta kiherélni, mert az törvényben szabályozott. A mai napig bármilyen, a közéletet érintő kérdést fel lehet tenni a közmeghallgatásos testületi ülésen, legfeljebb erről a nagyérdemű publikum nem tud. A kérdések és vélemények tartalma független attól, hogy mi a közmeghallgatás témája.

A két alpolgármester intézménye nem 2010 után keletkezett, hanem már 2002-ben.

De, ha már szóba hoztam a témát, néhány eszmefuttatás ezzel kapcsolatban.

A többség csak annyit lát, hogy választottak polgármestert és képviselőket, de a mögötte működő folyamatokról nem tud, mert az már nem része a publikus közéletnek.

Akkor kezdjük a kezdetektől. 1994-ben az MSZP taggyűlése az akkor regnáló elnököt jelölte polgármesternek. Jelenlegi polgármesterünk akkor úgy gondolta, hogy ő alkalmasabb erre a posztra, ezért egy új szervezetet hozott létre, hogy elképzeléseit azon keresztül érvényesítse. Vágyai teljesültek, mert kb. 3%-kal több szavazatot szerzett, mint Hubay Sándor és magasan verte pártelnökét. A történelem a „mi lett volna ha” kérdéseket nem ismeri, illetve értelmetlen ezeket feltenni. A tény, hogy nyert.

1994-ben még 17 képviselőt választottunk, tehát a minősített többséghez 9 szavazat kellett. Akkor hat Nagyatádért, három MSZP és két SZDSZ biztosította ezt a többséget. De ki legyen az alpolgármester? Az MSZP elnöke, akivel szemben létrehoztam a saját szervezetemet, nem lehet, ez teljesen nyilvánvaló. A szerencse úgy hozta, hogy a testület tagja lett egy olyan személy, akit a város többsége ismer, becsül, még ha nem baloldali beállítottságú is. KDNP színekben került be. Legyen hát ő. És lett is. A konfliktus leküzdve, az egyéb morális kérdések másodlagosak.

És jött 1998. A választás eredménye elsöprő győzelem polgármesteri szinten. A testületben hat Nagyatádért, négy MSZP és két SZDSZ képviselő. Már nem lehet elkerülni az MSZP-s alpolgármestert. Így a korábbi mozgalmi főnök lesz a helyettes.

2002-ben már az MSZP van többségben. Hat MSZP egy SZDSZ és öt Nagyatádért képviselő. De a hét baloldali nem minősített többség. Itt a lehetőség változtatni. Kell két alpolgármester. És lett is. Egy a Nagyatádért Egyesülettől, mint helyettes, és egy az MSZP-től. Végre olyan helyettes, aki az „én emberem”.

A következő ciklust (2006) ismét a Nagyatádért nyeri. Hat Nagyatádért, öt MSZP, ráadásul az MSZP elnök országgyűlési képviselő is. Marad az előző felállás. Annyi „bukéja” van a dolognak, hogy már érződik az MSZP gyengülése a ciklus végéhez közeledve, így az MSZP alpolgármestere felszólítást kap a lemondásra, mondván, hogy megszegték a megállapodást.

(folyt. köv.)

Prof. Wurm 2020.02.09. 00:21:19

(folytatás)

2010. A FIDESZ országos győzelme. Az új ÖTV szerint már csak 11 képviselője van a városnak. Ebből öt FIDESZ és három Nagyatádért. A minősített többséghez már csak hat képviselő szavazata kell. Mivel a FIDESZ erősítést kapott egy független képviselő szavazatával, így övék a többség. A pm politikai zsenialitását mutatja, vagy a másik oldal tapasztalatlanságát - kinek mi szimpatikusabb -, hogy olyan megállapodást tudott kötni két alpolgármester és egy bizottsági elnök átadásával, ami biztosította a ciklus végéig a zökkenőmentes irányítást. Ellenkező felállás esetén talán a polgármester lemondását is elérte volna, de hogy ő irányított volna alpolgármesterként, az biztos. A Somogyért listájáról megyei önkormányzati képviselő. Itthon a kormánypárt támogatja, a megyén furcsa lenne ellenzékiként fellépnie, ezért a független státuszt választja, 2011-ben kilépve a delegáló frakcióból. Erre próbálják lemondatni egy általa előre aláírt nyilatkozattal, de hasztalanul. Biztosan tudta, mert a politikához nagyon ért, hogy a kormánypárt ezt a helyzetet ki fogja használni a Somogyért elnöke ellen, ami meg is történt. A dolog a rabosításig jutott el. Na nem az övéhez, hanem Nagyatád díszpolgáráéhoz. Végül nem vesztett, de nem is nyert senki.

Jön a következő ciklus választása. A választópolgárok értékelték a kormánypárt helyi képviselőinek erőtlenségét, és ismét a Nagyatádért nyert öt képviselővel. A FIDESZ szerzett hármat. A többséghez kellenek ők is, na meg ők vannak kormányon, így egy saját és egy kormánypárti alpolgármester a végeredmény. Megjegyzendő, hogy a Nagyatádért színeiben győztes képviselőkből a pénzügyi bizottság elnöke nem tagja az egyesületnek, később pedig egy másik tag is kilép az egyesület soraiból. Előre kell gondolkodni. Lehet, hogy a következő ciklusban már nem leszek polgármester? Itt az idő előkészíteni a tartalék menekülő útvonalat. És létrejött a Prológ Alapítvány, célkitűzéseiben meglehetősen nagy átfedéssel az önkormányzati feladatokkal. És láss csodát, az alapítványba dől a pénz. Vajon honnét és miért? Talán egyszer megtudjuk.

Végül eljutottunk napjainkig. Arányaiban soha nem látott mértékű Nagyatádért siker. A nyolc választókörzetből hatban az egyesület nyert. Még ott is, ahol borítékoltuk volna előre a FIDESZ győzelmét. Természetesen nyeri a polgármesteri választást. Már nincs szüksége a többséghez senkire, de a kormánypárttal illik jóban lenni. Az eredmény egy saját, már nem egyesületi tag és egy kormánypárti alpolgármester. Az egyesület színeiben nyert képviselők többsége már nem tagja az egyesületnek, de már nincs szükség az egyesületre sem, hisz várhatóan ez az utolsó ciklusa. A Prológ Alapítvány nyert. A kuratórium elnöke a polgármester, az egyik tagja alpolgármester, a másik bizottsági elnök.

Hát nem túl röviden ennyit a politikáról és az alpolgármesterek számáról.

bakos.jozsef 2020.02.10. 14:32:51

@Prof. Wurm:
Tisztelt Professzor Úr!
Örülök, hogy akadt végre valaki a „megszólítottak” közül, aki válaszra méltatta füstölgéseimet. Az különösen kedvemre való, hogy éppen Te vetted fel a kesztyűt, még ha mindez kissé megkésve is történt.
A Hofi nótát juttattatod az olvasók eszébe („Gondolj apádra, ha ……), ezért már mellőzheted a „mundér becsületét” („Csak a szépre emlékezem…”) mert bár lehet, hogy úgy gondolod, de nem vagy obligón kívül. Ámulatba ejtő az éles elméd, ugyanakkor aggódásra adhat okot, felbukkanó részleges amnéziád. Erről majd a következő jegyzetemben.
Nos, akkor elöljáróban tőlem is néhány észrevétel kommentedhez.
Valóban nem etikus egy rejtőzködő kommentező leleplezése, de én egyszer sem neveztem meg egyetlen „vitapartneremet” sem. Az, hogy a témák boncolása közben lelepleződik, mert sokan ráismernek a rejtőzködni szándékozó (legalább is igyekvő) személyre, az már nem az én bűnöm, és nem is a véletlen műve.
Kisváros vagyunk, ahol „mindenki ismer mindenkit és mindenki tud mindenről”. Egyébként meg énszerintem egy közéleti „nagy ember” ne bújjon a paraván mögé, s ne akarja megőrizni inkognitóját, hanem vállalja fel véleményét, hiszen a közügyek felvállalásakor erre „szerződött”. A „bujkálást” pedig hagyja meg a „kisembereknek” akik állásukat, családtagjaikat, stb. féltve a kollektív fosás állapotában szenvednek. A mai viszonyok között érthető is, mert még alsó szinteken is általános az állandósult retorzió a nem az elvártaknak megfelelően „nyilatkozókkal” szemben.
Akarva, akaratlanul, de elbeszéltél a téma mellett, s mellékes részleteken rágódtál, miközben „gyónásod” elmaradt. MI PISTÁNK regnálása alatti kisded játékait sorolom, Te pedig „pontosítod” mikortól volt kettő alpolgármester, mikortól csökkentette a hozzászólási időt annak ellenére, hogy ez semmit nem változtat a lényegen, mert dátumok nélkül minden a polgármesterünk regnálása alatt történt. A közmeghallgatás „kiherélését” cáfoltad (bár megjegyezted, ”persze tévedhetek”), cáfolhatatlanul megtörtént (következő jegyzetemben bizonyítom).
A „bűnbánó pentitó” mellőzésével azért egy mea culpa nem ártott volna, hiszen köztudott, hogy alvezérként végig asszisztáltad (mi több, támogattad) szeretett polgármesterünk hat ciklusos tevékenységét.
Amúgy a visszatekintésed az elmúlt ciklusok testületi összetétele és működése tekintetében tanulságos adalék lehet a jelenlegi testület új tagjai számára. Igazi ízelítőt azonban akkor kapnának, ha betekintenének a korábbi „pengeváltásos” ülések jegyzőkönyveibe is (pl.2007. 07. 19. 08. 02 és 29. 09.27. 10. 25. 11. 29. 12. 20. 2008. 02.14.). Ezekből a feljegyzésekből láthatnák a kétkedő választópolgárok (és elsőbálos képviselők), hogy nem csak fekvőrendőr ügyeket vállalt fel az „ellenzék”, hanem fajsúlyos ügyekben is hangot adott észrevételeinek.
Köszönöm a jegyzethez való hozzászólásodat (kár, hogy a II. részt mellőzted), s remélem, hogy további megvilágosodásaid során is közreadod véleményeidet.
Ui. A macerás írogatás helyett (amennyiben nincs ellenedre), javasolnám a korábbi „Vencel” eszmecsere prolongálását!

Prof. Wurm 2020.02.10. 19:34:22

Akkor vegyük sorba a bejegyzésedben elhangzottakat!

1. Egyesület létrehozása. Én is leírtam.

2. Hozzászólások időtartama, testületi ülés kezdőpontja. Megemlítettem, mást mit lehet még mondani róla?

3. Közmeghallgatás kiherélése. Leírtam a lényeget. Lehet, hogy nem engedte, de a törvény mást ír, legfeljebb nem tudnak róla.

4. Hogy kiket áldozott be és miért, erről nem tisztem beszélni.

5. A jegyzőkönyvek hiányát nem figyeltem, mert nem szoktam korábban nézni. Most én is hiányolom, ugyanúgy, mint a testületi ülések közvetítésének bármikor megtekinthető nyilvánossá tételét. (Youtube)

6. A szabadság témájáról írhatnék, de felesleges. A 2011-es törvénymódosítás szabályozza a korábbiaktól eltérően, de a polgármester munkájának segítőjeként nem az én szerepem volt felhívni erre a figyelmet. Volt erre törvényileg megnevezett személy, és voltak „ellenzéki” képviselők is, akik megtehették volna.

7. A két alpolgármester -és általában az alpolgármester – választásának témáját jártam körbe részletesebben, valamint beleszőttem néhány egyéb elemet. Így is hosszú lett. Ezt nem Neked írtam, hanem azoknak, akiket esetleg érdekel a politikai folyamatok mikéntje.

8. Az interpellációk intézménye. Ehhez tartozik szorosan a lejárt határidejű határozatok végrehajtása, ugyanis ebben szerepelnek az interpellációkkal kapcsolatos határozatok is. Vajon azok, akik felvetettek témákat elfelejtették, hogy mikorra várható a megoldás, vagy nem is az volt az érdekes, csak az, hogy a választók érezzék a „törődést”? Mit írjak erről?

9. A nickname témát csak megemlítettem. Nem a személyem miatt elsősorban, hanem úgy általánosságban. Soha nem bújtam el semmi elől, legfeljebb nem nyilvánítottam/nyilvánítok véleményt bizonyos dolgokról, amihez szerintem jogom van.

10. És végül! Folyamatosan azt várod, hogy megtépjem az ingem, hamut szórjak a fejemre, majd vonuljak végig a városon bűnbánatot gyakorolva. De nem érzem, hogy ezt kellene tennem. Igen, hat cikluson keresztül támogattam a polgármestert, mert ez volt a dolgom. De ezt szerintem nem elvtelenül tettem. Az azért érdekes jelenség lett volna, ha helyettesként, vagy a delegáló szervezet vezetőjeként rendre én szólalok fel a nyilvánosság előtt a polgármester tevékenységét kritizálva, miközben az „ellenzék” csendben marad. Nem tagadtam soha, hogy nekem is volt felelősségem. Ugyanúgy, mint a többi képviselőnek. Egyébként, ahogy a Hamletben olvashatjuk: „Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

A prolongálás nincs ellenemre. Sajnálatos, hogy a harmadik résztvevő már nem lehet közöttünk!!

Nepcsi 2020.02.10. 20:29:40

Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos, hogy összességében egy olyan múltbeli önkormányzati politika és effektív tevékenység részleteit bontják ki amely az olvasóban nem kevés döbbenetet vált ki a helyi politika mocsaráról, annak elsőszámú képviselőjéről és egyes támogatóiról is. Az 1994-ben megújulásként várva várt helyi demokráciából egyszemélyi elvtelen, korrupt és aljas diktatúra lett. Magam hálás vagyok mindkét személynek, hogy ilyen részletesen írnak az olvasók egy része által legfeljebb csak sejtett piszkos helyi politikai játszmákról. Nem kell inget tépni és hamut szórni a fejre, a bűntudatot pedig nagymértékben tompítja a feltáró őszinteség. Hogy ne kelljen lehajtott fejjel járni és kerülni az emberek tekintetét. igen szükség van a feltáró őszinteségre.Nem beszélve arról, hogy MI PISTÁNK uralma nem fog aranybetükkel bekerülni Nagyatád történetébe, még akkor sem , ha elismerésekkel, címekkel honorálják az ilyen percemberek eddigi tevékenységét.A történetnek természetesen itt még nincs vége, mert MI PISTÁK regénye folytatódik.
süti beállítások módosítása