Itt a nyár, és aki teheti, utazik, de előtte (megszívlelve a média intő figyelmeztetéseit) „biztonsága” biztosítása érdekében felkeresi (vagy inkább nem?) valamelyik szimpatikusnak tűnő társaságot.
Indulásom előtt magam is elbattyogtam a helyi főutcán található egyik irodába, hogy a „szövetség” jegyében megállapodjunk nyaralásom A-tól Z-ig történő biztosításában.
A platina termékszintű biztosítás megkötését követően azzal a megelégedett gondolattal távoztam, hogy „felhőtlen” utazásunknak már semmi sem szabhat gátat. Hazaérve azonban észleltem, hogy adminisztrációs hiba folytán a visszautazás napjára már nem szól a segítségnyújtás, ezért visszatérvén az irodába egy újabb szerződéssel pótoltuk a hiányosságot.
„Minden jó, ha jó a vége” tartja a közmondás, de a hazatérési kísérletünk (önhibánkon kívül) balul ütött ki.
Beszálláskor derült ki, hogy a repülő meghibásodott, s miután hosszú várakozást követően sem tudták indítani a járatot, a csatlakozó gépet is lekéstük. A csomagunkat a föld nyelte el, s csak napok múlva (idehaza) kaptuk vissza. Kinn tartózkodásunk kényszerű meghosszabbodása mondanom se kell, hogy jelentős többlet költséget eredményezett. A pánikkal elegyített telefonos kommunikáción (tolmács, csomagkeresés, taxi, szállás, stb.) kívül tisztálkodó szerek beszerzése, szállás, új repülőjegyek, stb. nem kevéssel terhelték a szintén elfuserált bankkártyánkat, ezért napokkal később kerülő úton hazatérve ismét felkerestem a helyi irodát.
Az érintett ügyintézőtől érdeklődtem a kárigény benyújtásának módjáról és kellékeiről, majd a kapott tájékoztatásnak megfelelően beadtam az iratokat. Kérdésemre közölte, hogy az igénybejelentésre kettő héten belül reagálnak.
A negyedik héten bátorkodtam érdeklődni kárigényem rendezéséről, de az ügyintéző a központtal történt telefonos egyeztetést követően arról tájékoztatott, hogy a rendezés folyamatban van, irat kiegészítés nem szükséges. Ezt követően nem egész egy héttel kaptam egy levelet a biztosítótól, melynek lényege, hogy paripa pimpili a popómba.
Tájékoztattak, hogy „ A rendelkezésünkre álló iratok tanúsága szerint, az Ön kint tartózkodásának maghosszabbodása, nem betegségből/balesetből ered, illetve a poggyász ki nem szolgáltatása nem a kiutazás során következett be. Továbbá a járat technikai hiba miatti törléséről nem érkezett be hozzánk dokumentum”.
A fentiekhez fűződő kommentem finoman szólva sem tűr nyomdafestéket, ezért mellőzöm, s csupán „okulásul” osztom meg polgártársaimmal „hétköznapi esetemet” Európa piacvezető biztosítójával.