HTML

Nagyatádi egyenes beszéd

"A hír szent, a vélemény szabad"

Friss topikok

  • Prof. Wurm: Ez egy érdekes és főleg tanulságos választás volt az összes országos párt számára. A véleményem ny... (2022.04.17. 20:04) Mi történt velünk?
  • bakos.jozsef: @újnagyatádot: Tisztelt "ELNÖK"(?) Úr! Sajnálom, hogy nincs annyi vér a pucájában, hogy névvel fej... (2020.02.26. 22:26) NESZE NEKED NAGYATÁDI VÁLASZTÓPOLGÁR!
  • Nepcsi: Nem kívánok Bakos József és Prof Wurm múltfeltáró eszmecseréjének döntnöke lenni, de az bizonyos,... (2020.02.10. 20:29) MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA"!
  • stb.: E cikkről eszembe jutott a Titkok könyvtára (The Librarian) című film Noah Wyle főszereplője, aki ... (2020.02.09. 09:14) A MI PISTÁNK és az "Ő ÖNKORMÁNYZATA". II.
  • Nepcsi: Ne feledjük azt sem el, hogy a "Mi Pistánk"első sürgős vagyonértékesítő lépései során gazdaságtala... (2019.12.17. 18:23) Janus-arcú MI PISTÁNK?

Linkblog

Mint az várható volt, úgy is történt. Ismét oda egy történelmi pillanat, mert 1989 után 2011-ben is elmaradt a nagyatádi rendszerváltás.

Nem hiszem, hogy unokáink látni óhajtanák azt a terhes örökséget, amit évtizedekkel korábbi képviselő elődeik hagytak rájuk de, hogy nyögni fogják (ha létrejön a megszavazott új szerződés) az biztos.

Ahogy 1941-ben, úgy 2011-ben sem sikerült megállítani Arturo Uit. Pedig a kérdés nem az volt, hogy megállítható e, hanem, hogy megállítjuk e?

Nos, aki megnézte a csütörtöki testületi ülést, az konstatálhatta, hogy a megállításnak még a gondolata sem merült fel, a megállítást a választási lobogójukon még fennen hirdető kormánypárti frakciótagokban.

A „felületes” előterjesztést olvasva, és az új bizottsági tagok alulinformáltságát érzékelve, a testületi-ülést megelőzően blogjegyzetemben próbáltam felhívni az ügyben tájékozatlan döntéshozók figyelmét.

Sajnos mindhiába, mivel annak ellenére, hogy a bejegyzésre a döntést megelőzően  278-an cuppantak rá, az ülésen kiderült, hogy az érintett képviselők egyike sem olvasta el, az időközben "kibővült" tájékoztatót.

A figyelmeztetésnek szánt blog jegyzetemhez időközben szakszerű, és számszerűsítő komment kapcsolódott, ami ha elolvassák, elegendő munícióként szolgálhatott volna, a megvezetés megakadályozásához.

Persze a történtek után, a háttér ismeretében ezt hogyan is gondoltam, hiszen ma-holnap a testületi tagoknak több mint fele közalkalmazásban álló, akiktől érthető (?) okokból, csak a feltétlen lojalitás várható. Na, félreértés ne essék, nem a választók, hanem a laposztó iránt.

A függöny ugyan lement, de még csak az első felvonásnak van vége. A „szünetben” még sok minden történik. Tárgyalások a részletekről (kamat, költségek, egyéb szerződési feltételek), képviselői tájékozódások (esetleges utólagos megvilágosodások), törvényességi pontosítások, stb.

 

A gyengéd megjegyzések, olvasói kommentek ellenére továbbra is dübörög a majré, s uralkodó a kollektív fo..s mert,  ahogy a gigahitel igazi hátterére, úgy a megpendített „Bárdos projekt” helyzetére sem merészkedett egyetlen képviselő sem rákérdezni, holott csak néhány „beavatott” (feltéve, ha van ilyen!) ismeri a valós helyzetet.

 

A fentiek ellenére némi pozitív hírrel is szolgálhatok, nem csak a korábban „riogatott” Kiszely utcai lakók, hanem a város valamennyi érintett lakója számára.

A képviselő-testület revideálta nemrég megfogalmazott, s sokak rosszallását kiváltó álláspontját.

Az új hulladékkezelési pályázatban a módosított tervezet szerint, az egy és kétfős háztartások tulajdonosainak lehetőségük lesz kérvényezni 50%-os díjkedvezményt. Pontos részletek, majd a vonatkozó rendeletben. Ezzel várhatóan kiküszöbölik a kötelezőként előírt minimális 120 liter űrmértékű edénnyel járó irreális díjnövekedést.

Reméljük, hogy a pályázaton nyertes szolgáltató realizálja is, az immáron elviselhető szolgáltatási díjat.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyenesbeszed.blog.hu/api/trackback/id/tr773341175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civil48 2011.11.06. 10:49:35

Valahol már korábban leírtam, amit most megismételek,- mert ebben a blogban felvetett képviselői "viselkedési módokat" kiküszöbölné, ha úgy történnének a választások, mint amiről most beszélek:

Nemcsak a saját meggyőződésem, hogy egy településen nem a pártpolitikának, „csak” a várospolitikának, településpolitikának van helye. Nem mondom ezzel azt, hogy a pártoknak ne legyenek jelöltjeik, de nincs szükség listán bekerült „pártpolitikusokra”. Nem szabadna felvállalni, hogy laikus, hozzá nem értő emberek "próbálkozzanak" irányítani egy várost (kistérségi egységet, stb.)

Jónak azt tartanám, ha nem választókerületenként választhatnánk képviselőt egy városban (vagy összevont kistérségben, járási szinten, stb.), és csak annyi képviselő lehetne, ahány bizottság alakulna, - és azok lennének a képviselők, akik a legtöbb szavazatot kapták. Az számomra nyilvánvaló, hogy jelöltként csak szakemberek jöhetnének szóba. Magyarán oktatási bizottsági elnök ne orvos, eü.-bizottsági elnök ne pedagógus legyen!- mint ahogy itt "nálunk" nemegyszer már előfordult, ki tudja (?!)miféle szándéktól vezérelve.

Nincs választókörzet (csak város, vagy kistérség, vagy járás.( = értsd mekkora önkormányzati forma lenne az elfogadott. Szerintem a kistérségi önkormányzat lehetne az ideális, és gazdaságosan fenntartható!)
Nem lenne „oszd meg és uralkodj”, - mivel a város (kistérség, járás, stb.) teendőit nem „zsákmány”- kiskörzetek szerint kell ellátni, hanem indok, szükség és lehetőség szerint. És véletlenül sem azért, hogy mit tud kilobbizni, - kölcsönös "szívességtétel" mellett - a polgármesternél a képviselő!
A szakmaiságnak pedig az felelne meg, ha a képviselőt, mint a bizottsági elnökét lehetne megválasztani: a pártok, civil szervezetek jelöltjei, vagy az önkéntesen bejelentkezők „választékából”. Az így megválasztott elnökökhöz, a civil szakmai kör egy demokratikusan megválasztott tagot delegálva, valamint a polgármesteri hivatal szakmai illetékese (referense? iroda-,vagy osztályvezetője?) részvételével alakulna meg a szakbizottság, - mely a területe felelős „gazdája” lenne!

A szakbizottságok együttes bizottsági ülésen döntenének a város éves tervéről, az előzetesen felmért, benyújtott igényeket egyeztetve a lehetőséggel. Felelősségi mentességük csak olyan pénzügyi helyzet tükrében jöhetne szóba, ha az ügy meghiúsulásának hátrányait érdemi vitában előre jeleznék.(Ezt a vitát lehetne tv-közvetítéssel tudatosítani a lakossággal!)
Ezek a szakbizottságok végeznék a területükön a döntés-előkészítést és döntést, melyről tájékoztatnák a testületet, és a testület csak érdemi vitában, (a felelősség átvállalása és/de a szakbizottság megvalósulási kontrollja mellett) változtathatná meg annak egyes részfeladatait. A bizottságok a szakterületen folyó munka szükséges intézkedései megtételének felelősei lennének a testület (és a lakosság) felé, ellátnák a felügyelt területen folyó tevékenység kötelező ellenőrzését, - beleértve a munkafolyamatokba épített önellenőrzés kontrollját is. (belső ellenőr, könyvvizsgáló, demokrácia-bizottsági jelzés)

A szokásos (pénzügyi, szociális, oktatási stb.) bizottságokon túl, egy un. demokrácia-bizottság (ellenőrzési bizottságtól több) lenne hivatott biztosítani ( felügyelni, ellenőrizni, szankcionálni, stb.,) a közélet demokratikus elvek szerinti működését, a pm.-i hivatali működés felügyeletét, a meghatározott célok megvalósulásának ellenőrzését, a kötelező és hiteles lakossági tájékoztatás formáit, a helyi köz-tévé és újság pártoktól, hivataltól független megnyilvánulását és újságírói védelmét. Ellátná a pm.-i hivatal, az intézményeivel szembeni panaszok, működésbeli zavarok kivizsgálását, a szakmai (ha szükséges külső-) vizsgálatok kezdeményezését.
Így lehetne átlátható tenni, demokratikus kontroll alatt tartani, azokat a minden embert,- a saját zsebén keresztül - érintő helyi ügyeket, - amit úgy hívhatnánk, demokrácia.
Mert, egy polgármester még Nagyatádon sem érthet mindenhez profi szinten! Bizonyítékok erre az elmúlt évek felhalmozott többmilliárdos hiánya, és a huszonnyolc évre szóló eladósítási folyamat!

Tudom, a leírtak egyes elemei nem helyben elhatározható döntéseket igényelnek. De, javaslattal lehetne élni a döntéshozók felé, és a várható változások nem általam leírt alakulása esetén is nagy része felhasználható lehetne a demokratikus működés érdekében!

Persze a város értelmiségének sem hallgatnia kellene,(mintha nem is létezne) hanem mindenki a maga lehetősége szerint részt venne a helyi demokrácia kialakításában. Ennek megszervezése, de a javaslattétel is a felsőbb szervek felé "szép" pártfeladat is lehetne! Ha, lenne hozzá ingerencia!
Annál is inkább, mivel a választási törvény újraírása is ezután fog megtörténni.
süti beállítások módosítása